2007-12-12

SANKTA LUCIA...

Natten går tunga fjät runt gård och stuva.Kring jord som sol förlät, skuggorna ruva. Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

Natten var stor och stum. Nu hör det svingar,i alla tysta rum, sus som av vingar. Se på vår tröskel står vitkläd, med ljus i hår,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

"Mörkret skall flykta snart ur jordens dalar."Så hon ett underbart ord till oss talar. Dagen skall åter gry, stiga ur rosig sky,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Önskar er alla en härlig Lucia!
Kramar// Miamaria

2007-12-10

ÄNTLIGEN!

Idag hade jag tänkt visa lite bilder från köket. Vi renoverade första gången -94 då vi köpte huset. Så nu var det dags för en uppfräschning. Vi har ändrat på en del men tyvärr inga före bilder. Hade inte denna kamera då och tyvärr har jag ingen scanner. Eftersom vi har ett väldigt litet kök så har vi tagit bort matbordet denna gång och gjort en arbetsbänk med barstolar istället. Plus att vi gjort ett skafferi som slukar en hel massa matvaror. Panel på väggarna hade vi innan men eftersom vi flyttat på kylen och lite skåp var vi tvungna att snickra till lite mera pärlspont. Men att det skulle ta ett helt år att bli färdigt trodde jag aldrig när vi satte igång. Så idag har vi en elektriker här för att fixa nya kontakter och annat gott. Sedan väntar vi bara på golvlister.


Jag säger bara det ÄNTLIGEN!



Svårt att "fota" i detta lilla kök. Skåp och lådfronter kommer från Ikea.


Fönster mot världen. Och skafferiet det bästa i köket.

Här var det tidigare vanliga Ikea skåp. Men kända att det skulle vara kul med ett gammalt eller hemsnickrat skåp denna gång. Eller varför inte en dörr ut till min "nya" grovingång med tvättstuga.

Drömma kan man alltid.
Det kommer mera bilder...detta var bara lite före bilder.
Hoppas ni haft en skön andra advent!
Kramar till ER ALLA!
Miamaria


2007-12-07

JAG ÖNSKAR ER EN...

Sänder er alla en fredags hälsning och hoppas allt är bra där ute.
Plus att jag vill sända ett stort Tack! till ER som var här hos mig igår...det var trevligt.
Denna gång låter jag bilden tala....
Ha´det så gott vi hörs snart igen!
Kramar// Miamaria

2007-12-04

JUL I VÅRT HUS...

Ännu en helg har rusat förbi!
Så sakta ner och ta det lugnt. Njut av denna härliga tid.
Hoppas ni alla har haft en härlig helg med en massa mys och ljus!
Första advent...


En stor hemmasnickrad adventslåda...


Glasklockan har fått en ny vinter "skrud"...


Mera slingor i denna mörka tid.

Silver kulor på ett silvrigt fat och en krona på toppen...

Sitt ner och njut utav glögg i koppen.....

--------------------------------------------------------------------

Här kommer en inbjudan!

Ingen nämnd ingen glömd.

Alla som känner sig träffad är välkommen på glögg och försäljning.

Plats: Hemma hos mig.

Tid: 6/12 Klockan 19.00

VÄLKOMNA!



2007-11-30

HANDGJORT...

Först vill jag önska alla en skön fredag! Tack! för att ni tar er tid att kika in till mig. Och Tack! för era underbara kommentarer, de värmer i kylan.

Här kommer det en hel massa bilder...


Mot Torsby med lite hjärtan...
med texten "Släck ljuset!".

Ni tänker väl på det mina vänner att släcka ljusen när ni går hemifrån eller när ni går och lägger er. Detta är ett bra komihåg "hjärta" att sätta vid ytterdörren...





Mitt bidrag till ljuspåsar... denna för icke tända ljus.
Den behåller jag själv. Och strutarna ska med.




Lite mera hjärtan med handskriven text...




Mera...med lite noter...handskrivet.





Tavlor med text....



Jag har så många idéer på dessa tavlor som jag vill förverkliga. det kommer att bli andra motiv också men basen kommer nog alltid vara vit och svart.




Sedan har jag fått en gåva på posten från Lisa.
Ett härligt hjärta. TACK! Hon har bloggen vitapelargonerochzink.blogspot.com Hon gör en massa fina Tilda
dockor så besök gärna hennes sida.




Sist men ändå inte minst vill jag bjuda er på lite saffrans skorpor och saffrans bullar.

Varsågod...de smakar så gott!

Detta var en salig röra på diverse saker.

Nu får ni ha` det så himla mysigt denna fredag!



Kramar// Miamaria


2007-11-28

PYNTAT !

Tänk vad tiden bara rusar iväg...
Ibland önskade jag att man kunde stoppa
tiden om så bara för en stund.
I går slog jag in julklappar till mina barn. Ja kände att jag måste kolla vad jag köpt och vad jag måste komplettera. Jag trodde att jag köpt mer än vad jag hade så det är bara att besöka stan igen. Det är ju så att jag har en tjej som fyller 14 år den 21 december så det är en hel del paket som ska köpas.Sen så ska man ju göra julfint, baka och städa för att få den riktiga julkänslan.
Så häromdagen bakade jag lussebullar och saffransskorpor. Safffranskorporna var det första gången jag gjorde men de smakade bra. Ska baka lite pepparkakor också, men det är lite svårt att komma in i köket just nu. Det lackas golv för fullt. Sen så ska jag sy gardiner och sist men inte minst golvlist....men tyvärr är den inte beställd ännu. Vi ska ha en lite bredare så det var svårt att få tag på. Så köket blir kanske inte färdigt till jul ändå....jobbigt.
Och nu över till någonting helt annat...badrummet.

Visar bilder från badrummet...


Lite kransar och ljus...

Kransar igen....

Då var det lite julpyntat i badrummet.

Till Er som läser detta och var hos mig förra året på glögg och försäljning av mina alster. Det kommer troligtvis bli en sådan kväll till veckan eventuellt onsdag eller torsdag. Så ni är hjärtligt VÄLKOMNA!

Ska ju iväg nu på söndag till Torsby för att sälja mina alster men jag tror inte att det blir så mycket sålt. Så därför hoppas jag kunna ha denna kväll till veckan.

Hör av mig på måndag.

Till er alla där ute ha`en skön onsdag!

Kramar// Miamaria

2007-11-24

GOD HELG!

Denna lördag har jag varit på innebandy match. Min dotter som spelar, de vann med 3-0.
Sedan har jag och den yngsta varit i skogen och plockat mossa igen. Och efter det har jag varit ute för att fixa granris i mina blomlådor och i tre av dem har jag ljusslingor. Det lyser ju så mysigt i mörkret. Men bilder på det kommer en annan dag. Jag visar er lite andra bilder idag. Sen har jag lagt in lite bilder på tavlor jag gjort på min andra blogg http://www.mariaspysselverkstad.blogspot.com om någon är intresserad.



Adventstaken är klar...bara att invänta advent.


Lite ljus i mörkret...förgyller tillvaron.


Denna ängel gjorde jag på en dockkurs för flera år sedan.
Kommer fram varje jul.
Hyacinter som snart är i blomning.
Med dessa bilder vill jag önska er en trevlig helg!
Kramar till ER!
Maria

2007-11-22

TILL BUTIK...


Här är det fullt upp som oftast. Har varit till butiken Hallongården och små handlat . Det blev en liten kotte och en kudde med texten GOD JUL. Kunde ju inte stoppa undan kudden tills vi närmar oss jul utan den fick vara framme. Som ni vet har jag pysslat en hel del på sistone detta beror på att jag ska till Torsby på skyltsöndag och stå och sälja mina alster. Sen så har jag faktiskt levererat lite pyssel till Eva på Hallongården, som hon ska sälja i sin butik. Ska bli kul att se hur det går......Hoppas folket gillar det jag gör. Så nu lite reklam för mig själv och givetvis Hallongården. Har ni vägarna förbi Karlstad tycker jag ni ska besöka butiken och Eva tar hjärtligt emot er. Besök gärna henne på www.hallongarden.se. Hon har även en egen blogg hallongarden.blogspot.com


Kotten i fattigmanssilver...


Kudden med texten GOD JUL...


Dessa strutar finns hos Eva...


Och även mina blommpinnar finns att köpa på Hallongården.




Sen så har jag skickat ut mina gåvor från utmaningen. Till www.nillashem.blogspot.com och till www.mysigalantligating.blogspot.com den tredje jag hade hade redan gjort utmaningen. Så är det någon som vill anta utmaningen och vara min tredje så är det helt ok. Då får ni en gåva.....en tavla skulle väl bli bra....


Mina gåvor till Mysiga lantliga ting och Nillas hem.

Ni får ha´en skön torsdag!

Kramar// MiaMaria




2007-11-19

Händerna fulla...

Hejsan alla!

Nu var det ett tag sen sist, men jag håller på med pyssel av olika sorter.
Alltså fullt upp. Men givetvis väldigt roligt. Vill ju tacka alla för de snälla ord om paviljongen. Ni är väl för goa. Men för mig är den ju fortfarande inte klar, väntar på pardörrar......och inget dyker upp.

Ska försöka komma ikapp med att besöka er.... för det har säkert hänt en massa....ni är ju så flitiga på att göra inlägg.

Visar er en bild på något jag pysslat med, men jag lovar ni ska få se mera.
De är inslagna i cellofan så bilden är inte den bästa.



Tavlor med handskriven text och lite änglar...

Om det är någon som är intresserad hör gärna av er till min mail.

Ni får ha en skön kväll!

Miamaria

2007-11-15

Slå er ner en stund...

Go` kväll i stugorna!

Här kommer lite mera bilder från min paviljong. Har fixat till det lite extra för att kunna bjuda på lite härligare bilder. Jag har egentligen inga kuddar och filtar där just nu, men när jag får dörrar där så ska det bli lite mera ombonat.

Så nu kommer det en hel massa bilder....Som jag lovade.

I sin helhet...

Lite mossbollar i urnor...
Och kottar i glaskupa...

Min nya lykta...
Och två kransar i fönstren...



Lite kuddar och filt ifall man
vill slå sig ner på en kaffe....
Porslinet kommer från Frankrike...


Kransar...
Den ena enkel med band
och den andra med band och pärlor.
Den med pärlor finns vid min entré.


Nu önskar jag ER alla en riktig skön helg!
Kramar// Miamaria

(Klicka gärna på bilderna för att få dem i större format)

Handgjort...

Sprid lite värme!



Ja, då blev man fast...jag var en av de tre som lämnade en kommentar hos vitapelargonerochzink.blogspot.com/. Så är du sugen att vara med, lämna en kommentar hos mig och va en av de tre första som kommenterar detta inlägg. Då får du en handgjord present på posten av mig.

♥"I will send a handmade gift to the first 3 people who leave a comment on my blog requesting to join this PIF exchange. I don’t know what that gift will be yet and you may not receive it tomorrow or next week, but you will receive it within 365 days, that is my promise! The only thing you have to do in return is pay it forward by making the same promise on your blog.

Kravet för att få vara med är att skicka detta vidare till er! De tre första som kommenterar detta inlägg hos mig får något hem/handgjort av mig med posten före jul! Ni måste ha en egen blogg och ni måste skicka utmaningen vidare..............osv.............

Så ni kreativa människor där ute ta chansen och gör någon glad!

Ha´det så bra där ute!

Miamaria