2008-05-29

Titta ut, titta ut en minut...

vilken årstid är den nu.....jo, det är sommar och sol....

Här kommer några bilder på mitt badrumsfönster. Som ni ser har jag bytt ut startbilden och ändrat om i mitt fönster. Roligt när man kan ändra efter årstiden.


Vinter/Vår




Sommar




Lite nytt i fönstret...


Flaskorna är köpta i butiken Vackra Hem & Interiör i Torsby.
Fyllde flaskorna med rosenknoppar och badstenar.
Mina tvålar hamnade i glasklockan på fot.


Stina Lilja du har en vinst att hämta!

Vad roligt att jag kunde inspirera ER med handdukarna. Tack till ER alla för era rara kommentarer! Alltid lika roligt att läsa. Alltid lika roligt att hälsa på ER. Även om vi alla hellre tillbringar vår tid ute nu, och inte hinner med bloggen så mycket så finns vi ju ändå kvar. Sommaren är kort....

Ha´nu det så gott och njut!
Kramar till ER// MiaMaria


2008-05-25

Rosor & Spets...


Ännu en helg till ända. Här har det varit fotboll hela helgen. Och ett helt fantastisk väder, SOL!
Hoppas att ER helg varit toppen.

I dag tänkte ja visa ER hur man enkelt kan piffa upp Ikeas handdukar. Jag köpte några stycken Ikea handdukar för 3 kr/st och satte på lite vit spets som jag ropat in på Tradera. Billigt och så himla enkelt.
Jag gjorde även några tvålpaket, lite somriga med rosor på. Älskar rosor. Rosor hör verkligen sommaren till.




Så enkelt men så vackert!

Med dessa Rosor vill jag önska ER alla en härlig vecka!
Kramar// MiaMaria

Första, Andra och Tredje...

...och såld till Little Peaché för 100 kr.
Grattis till dig!
Hör av dig till mig på mailen.


Tack för alla rara kommentarer!

Ha´det så gott// MiaMaria

2008-05-22

AUKTION!


Då var det dags för Auktion igen. Den tredje i ordningen. Denna gång auktionerar jag ut ett kakfat i porslin med rosor. Kakfatet har höjden 25 cm från botten till toppen. Tallrikarna har diametern 19cm och 23cm. Undrar ni något hör av ER på mailen.

Vi startar budgivningen på 70 kr.(Frakt tillkommer med ca 30 kronor). Auktionen kommer att avslutas på söndagkväll kl 20.00. Lycka till! Glöm nu inte att ha koll om någon budar över dig.



Kakfatet i närbild, ovan och under tallrik.


Sedan har jag fått en utmärkelse igen och denna gång vill jag tacka Bella med bloggen Dröm och Vision, Tack snälla! Titta gärna in till Bella, en fantastisk kvinna med gröna fingrar och sprudlande energi. Givetvis skickar jag utmärkelsen vidare till ER ALLA!

Och inte nog med det, igår gick jag och vann två tävlingar. Den ena hos Bea med bloggen Beas barnslikheter och den andra hos Johanna med bloggen Radhusdrömmar. Gissa om man är GLAD och vilken tur jag har haft. Helt otroligt. Titta gärna in in till dessa två kreativa bloggerskor.

Stina Lilja hör av dig på mailen! Du har en vinst att hämta.

Önskar ER en härlig helg!
Kramar// MiaMaria

2008-05-19

Och vinnarna är...

Men så himla roligt att så många ville vara med på min utlottning. Det är så kul att få se vilka som besöker mig och ni är hjärtligt välkomna åter även om ni inte lämnar några spår efter er så tycker jag att det är himla kul att just Du hälsar på. Tack till alla som deltagit och lycka till nästa gång. Lovar att det inte ska dröja allt för länge.
Men i dagarna ska jag ha Auktion, så då är ni hjärtligt välkomna igen.



Kolla in mina Pelargonier som blommar så vackert.

Och vinnarna är...............
Stina Lilja
Miniblogg-jag
Under en vind (Tryck på namnet så kommer du direkt till bloggen)

Stina Lilja har ingen blogg, Miniblogg-jag har en blogg fast för inbjudna. Sist men inte minst har vi Sara med bloggen Under en vind.
Grattis till ER!
Kommer ett paket till var och en men vad det blir får ni se om några dagar. Kanske DU får Något Nytt eller Något Gammalt eller kanske Något MiaMaria.

Om ni mailar mig era adresser så ska jag skicka er en varsin vinst. Min mail har ni i högra kant.

Må så gott Alla och ha det så himla gott!

Vi hörs snart igen// MiaMaria




TÄVLINGEN AVSLUTAD!

Tävling och tävling...utlottning egentligen.
Lycka Till, till Er Alla!

Återkommer senare efter lottdragningen.

Há en bra dag!
Miamaria

2008-05-16

TÄVLING!!!

Hejsan allihopa, nu är det äntligen dags för utlottning!
Nu är det så att min besöksräknare har gått över 100 000 besökare och då måste vi fira.

Och eftersom det är Ni som gör denna blogg möjlig och som så flitigt besöker mig, ska ni ju belönas. Skulle vilja dela ut något till ER alla men det blir ju lite svårt. Men denna gång lottar jag ut tre vinster. Det enda Ni behöver göra är att lämna en kommentar under detta inlägg. Så låter jag lotten avgöra vem som ska vinna. Jag drar vinnarna på måndag förmiddag. Tävlingen pågår fram till kl. 12.00. LYCKA TILL!

Det man kan vinna är:


Något Nytt.

Ett hänge och ett litet underlägg för ljus/glasklocka. Kommer från
Noll54.


Något Gammalt.

En gammal flaska och ett fat. Fatet har formen som en mussla i silver och ett glasinlägg. Tvålfat?



Något MiaMaria.

En strut i rosor och spets. Och en enkel tavla med rosor och text.


Jag vill Tacka Lena Kristina med bloggen La Fleur Blanc och
Carina med bloggen Vardagslycka. För utmärkelsen som
"Kreativ Blogger". Jag blir så glad!!!! Kramar till ER!!!!
Skickar den vidare till ER alla ute i bloggvärlden!


Önskar ER alla Lycka till i tävlingen! Och att ni får en Trevlig Helg!

Denna helg ska vi gratulera Tim som fyller 30 År idag.
GRATTIS TIM PÅ 30 ÅRS DAGEN!
Ha´en härlig dag Tim!

Må så gott Kramar MiaMaria!



2008-05-11

ME Design...


Nu måste ni kika in till min butik massor av nya saker finns till försäljning. Allt är handgjort/handtextade av mig vilket gör den unika. Är du intresserad av något maila mig på pysselverkstad@hotmail.com Först till kvarn...

Välkommen in
HÄR




Detta är några av de saker som finns till försäljning.
Minsta möjliga fraktavgift tillkommer.



Må så gott denna vecka!
Kramar// MiaMaria

2008-05-10

En gåva...

Här om dagen så fick jag en gåva från en Ängel.
En vacker egen tillverkad strut med lakrits inuti. Lakrits som färdats många mil. Från det vackra landet Island, gissa om jag blev glad. Jag älskar ju lakrits så denna gåva var så välkommen och det smakade så himla gott...mums. Tack du snälla
Goa för gåvan! (tryck på namnet så kommer du direkt till hennes vackra blogg).




Kolla in den vackra struten. Som även min yngsta tjej blev så förjust i.

*************************************

A gift from an Angel.

************************************

Kramar till ER alla!

MiaMaria

2008-05-07

En fröjd för ögat...

Denna vackra byst införskaffades för ett tag sedan hos Biggie Best här i Karlstad. Jag har önskat mig en byst i flera år nu och så äntligen fanns den där. Vissa saker får man bara vänta på. Och denna vackra skönhet har flyttat in i mitt vardagsrum...




***********************************
A beauty in my livingroom...
Have a great day!

**********************************

Har lovat tävling, det kommer,det kommer...
Hoppas att solen lyser på er idag!
Kramar // MiaMaria

2008-05-03

Helg!

Önskar ER alla en härlig helg!



Skyltar



Några gamla skyltar har fått ny skepnad. Lite ny färg och text. Alltid lika kul när man kan återanvända saker som ligger och skräpar.

**************************************
Have fixed-up some old signs by painting and adding some new text.
Always fun when you can re-use old things.
Have a great day!
**************************************

Ha´nu det riktigt skönt i helgen och gör bara det NI känner för.

Kramar// MiaMaria

2008-04-28

Fröken Klara...

Nu ska jag göra lite reklam för en nätbutik från Danmark, som heter Fröken Klara. (Klicka på namnet så kommer du direkt till butiken).
Där hittar du massor av inspiration och härliga inredningsartiklar.
Låt dig inspireras.
Bra service och härlig personal. Äntligen hittade jag bokstaven M i trä, som jag letat efter. Den är 40 cm hög och 25 cm bred och riktigt "Shabby". Även andra små ting fick flytta med till Sverige. Här kommer det lite bilder.




Ett M och en liten vas som hamnade i vardagsrummet. En burk för snöre hamnade i paviljongen. Och en liten söt spegel som ska hängas inne på toaletten. Var ju bara tvungen att plockade in lite Vitsippor som hamnade i den nya vasen. Ljusstakarna kommer från Indiska.

***********************************************
Today, I'm showing a few pictures of things I bought from a Danish webshop.
Look at this site and let yourself be inspired!!!
Fröken Klara
***********************************************




Måste visa kistan och struten igen, har pyntat dem med vackert band och spänne, blev ju så mycket snyggare. Ibland tar det tid innan man kommer på vad det är som saknas. Och sitter man och pysslar med annat så får man lite idéer. Nu är det snart dags för tävling! Håll ögonen öppna.

Ha´en härlig vecka!
Kramar // MiaMaria

2008-04-25

I Rosornas tecken...


Efter en vecka som varit så skön med sol och värme passar det väl ypperligt att visa saker i rosornas tecken.

Så här bjuder jag på rosor i mängder. En kista har klätts med rosor. En tavla med rosor och min handskrift. Denna tavla kan ni beställa för
150 kronor. Ska lägga ut den på min Pysselsida
Den blev också några strutar med rosor och spets. Kommer även andra saker som jag gjort i rosornas tecken, men de är ännu inte färdiga.

Hoppas att ni har haft en härlig vecka. Tack för tipsen om beslagen. Sedan är det så många som frågat vart jag köpt roskransen. Den är köpt här på Hammarö, tror att märket är SIA om jag minns rätt.


Själv har jag ingen aning om vart jag ska ha sakerna, men kanske i min äldsta dotters rum. Eftersom vi håller på att förändra rummet med lite ljusare textilier nu när sommaren närmar sig.





Här kommer det en hel "rosiga" bilder.Tavlan , kistan och struten i närbild. Min vinst från Pennys House. En bakelse. Doptavlan som min syster beställde.


**************************************
Hello! Today I will show you some things I have designed.
A painting with roses, a little box. And I have also done a baptism- painting.

But the cake, I ´ve won, from Pennys House.
Have a nice weekend!
*******************************************


Önskar ER alla en härlig helg!
Kramar // MiaMaria

2008-04-21

Rosenkrans....


Här skiner solen och man njuter. Tänk att den kom tillslut. Så passa på och njut man vet aldrig hur länge den tänker stanna. Har faktiskt inte jobbat i trädgården alls och inte har jag tagit fram utemöblerna, men det kommer väl. Skönt att bara ta det varsamt.

Idag blir det bilder från min hall. Jag har beställt beslag till min byrå men de har inte kommit ännu. Hittade ett ställe på nätet med massor av knoppar och beslag, som heter
Hembeslag.se kika gärna in där. Mina blev guldfärgade men skulle vilja göra dem lite mera "skitiga", några förslag. Lite åt det brun/svarta hållet.



Har köpt mig nya kransar. Tyckte dessa var så vackra nu till sommaren.
Och kransar kan jag ha hur många som helst, så vackert.


*****************************************

The sun shines and i´ts lovely outside.
Today I will show you some pictures from my hall.
I have bought a rosewreath. I love wreaths.
Have a nice week!


En stor SOL önskar jag ER alla!
Kramar till ER
MiaMaria

2008-04-18

Man tager vad man haver...

Vilket krångel jag har haft idag med att ladda upp bilder. Men tillslut gick det. PUH!

Så idag blir det att pricka av ett till projekt. En kökshylla som har fått en makeover. Jag har bytt knoppar och så har mannen sågat av en bit under på hyllan. Det var lite för mycket "krusidulligt" där enligt mig. Så jag satte dit lite knoppar istället, syns tyvärr ej på bild. Men finns under lådorna. Under hyllan har jag tänkt skaffa mig en gammal skänk.



Har bara satt dit lite saker, vet ej riktigt vad jag ska ha men det kommer väl. Får kanske gå ner i källare och kika i gömmorna. Pyntade dit lite saker så länge. Ser lite tomt ut men....






Kannorna är loppis fynd. Sedan en liten glasklocka med glasfat.
Härligt med lite röda rosor som lyser upp och gör mig glad.


********************************************

Yet a project ready. This time a shelf to the kitchen.
But it´s difficult to choose the correct things in the shelf.
Have a nice weekend!


Önskar ER en Trevlig Helg!

Kramar//MiaMaria