2008-06-27

Ni är alltid välkommen till mig...


Just nu är det mycket så tyvärr har jag inte hunnit med att besöka ER Alla så mycket som jag vill. Men jag lovar jag kommer igen när det blir en liten lucka.
Kommer strax tillbaka, jag ska bara......


Men NI är så hjärtligt välkommen till mig ändå... vi hörs snart!





Måste ju berätta att jag blivit moster för fjärde gången.
Det blev en liten
Adina Engla.

Önskar ER en härlig helg!
Kramar // MiaMaria


2008-06-21

Pearls for girls...


Hoppas att ER helg varit bra. Här har vädret varit blandat typiskt svensk sommar.

Har skickat efter ett halsband, "Pearls for girls". Det kommer från Carina med bloggen Vardagslycka, hon är ägarinna till butiken Slottsboden i Strömsholm. Dit skulle man ju vilja åka.

Idag visar jag ännu en skylt denna gång med texten
"Vitt hus med vita knutar". Var ju bara tvungen att göra en med bloggnamnet plus att det står för vårt hus som då är vitt med vita knutar.

Rosen kommer från trädgården. Men tyvärr vet jag inte namnet på denna vackra ros som doftar så gott. Någon annan kanske har en aning? Jag och namn.......





Halsbandet...Himla tjusigt!
Och kortet kommer från Carina, vackert!


Ha´en bra vecka!
Kramar Miamaria

2008-06-20

Och skylten hamnar hos...

Hoppas att er dag varit bra. Här har båda mina döttrar varit med och fixat för att kunna dra en vinnare. Min yngsta dotter Ellen drog EN vinnare bland alla lappar, roligt att så många vill vara med. Denna gång blir det bara en vinnare, men då kan man ju ha tävlingar/utlottningar lite oftare i stället...och det är väl inte så dumt. Så alla som gillar tävlingar får ha koll på mig för det kommer att dyka upp tävlingar/utlottningar rätt som det är. Alltid lika roligt att kunna glädja någon där ute.



Skylten är vändbar och för inomhusbruk......
Och den lycklige vinnaren är..............



Alla lappar i en skål.....och Ellen drar... Zizzi...grattis!
Zizzi du får maila mig din adress. Så kommer skylten snart till dig.




Sedan vill jag passa på att Tacka Johanna med bloggen Radhusdrömmar för utmärkelsen!
Och som vanligt vill jag ge den till ER alla som så flitigt besöker mig.


Trevlig Midsommarkväll!
Kramar// MiaMaria

2008-06-16

Utlottning...

Nu är det dags för en utlottning igen. Alltid lika roligt.
Denna gång kan man vinna en skylt som är vändbar.


På ena sidan står det Hemmets Hjärta och på andra sidan står det Borta bra men hemma bäst.
Så denna gång kommer det bara att bli en vinnare, men kanske är det just DU som har tur....
Jag drar en vinnare på Midsommarafton.

(Klicka på bilderna så blir de större).
Lycka till!



Hemmets Hjärta


Borta bra men hemma bäst

**********************************************
Givetvis har jag gjort flera skyltar. Här visar jag två till men flera kommer.
Bella hade en förfrågan om skyltar för trädgårdsintresserad...
Kan dessa vara något Bella.....
Lite sent kanske...
Bella har bloggen Dröm &Vision.


I trädgården och luktar på rosorna...


I trädgården och luktar på blommorna...

******************************************
Vinsterna från Radhusdrömmar. Tack!

Två klämmor och ett halsband.

Med dessa bilder vill jag önska ER en trevlig vecka!
Kramar MiaMaria

2008-06-11

Ett ljus i mörkret...

Här kommer en rapport från ett soligt Hammarö.
Vi har haft det blåsigt och kallt och lite regn.
Men nu så skiner solen för fullt och man blir så glad.


Får ju hoppas att vi får det varmt och skönt nu på fredag då barnen har avslutning. Så de slipper stå ute och huttra. Så vi håller tummen på att det blir varmt väder.

Tänkte visa er på något annat som lyser men ger ingen värme. Det är denna lampa som jag fyndat på Gengåvan för.......det kan ni aldrig gissa. Jag gav 3 kronor för denna vackra skapelse som ska få lysa upp mitt hem till hösten. Ska försöka mig på att fixa till lampskärmen och byta den bruna sladden till en svart. Har länge tänkt köpa mig en lampa i precis denna stil men de kostar ju ca 1500-2000kr, så detta var ju ett kap för mig och minst lika snygg. Bara lampskärmen som ska bytas. Så visst kan man fynda det är helt klart.




Lampan i närbild... Och min Emma fåtölj som jag skulle vilja klä om till vit klädsel. Men det skulle jag ju ha tänkt på när jag klädde om den för några år sedan. Men det var då det.


Sen så har jag fått en Award igen och denna gång är det en
SWEET HOME BLOGGER AWARD som jag har fått från Kerstin med bloggen
Mitt hvite hus, jag tackar och bockar. Man blir ju så himla glad. Glöm nu inte att kika in till Kerstin. Jag vill dela ut denna Award till er alla som har en blogg eftersom Ni alla bjuder på massor av inspiration och vackra hem. Varsågod och ta med er den.



Detta var allt för denna gång. Och snart är det dags för tävling/utlottning Besöksräknaren tickar iväg och då är det dags att hitta på något kul. Så håll koll eller varför inte bloggkoll....

Kramar// MiaMaria

2008-06-07

Vacker i vitt...


Sätter mig ner en stund vid datorn för ett kort inlägg. Kan ju inte sitta inne när solen är så härlig. Man vet aldrig när den lämnar oss för regn och rusk. Så då får man passa på att njuta.
Inte mycket blir gjort, men man får ta sig lite tid varje dag att bocka av det som står på listan. Denna gång är det byrån som bockas av....äntligen! Vitmålad har den varit ett bra tag men...handtag har äntligen kommit på.
Vacker i vitt... Så HÄR såg jag ut innan.(Tryck på HÄR).

Nu kan vi fylla på i lådorna...




Lite pynt på byrån, man tager vad man haver.
Får ändra på detaljerna när man hittar det rätta.
(Lite mörka bilder tyvärr).

Jag vill tacka Sommar-rummet för utmärkelsen, Kreativ Blogger. Skickar den vidare till ER alla.
Ska kika in till ER alla, har nog missat lite kan jag tro. Men är det sommar så är det...


Ha`det så gott i SOLEN!
Kramar// MiaMaria

2008-06-02

Sommar, sommar och sol....


Önskar Er Alla en härlig vecka!


En brun soffa har blivit vit. Några kuddar har tillverkats.




Lite härliga bilder från en blommande trädgård
på Hammarö.......


Ha´det så gott vi hörs!
Kramar// MiaMaria

2008-05-29

Titta ut, titta ut en minut...

vilken årstid är den nu.....jo, det är sommar och sol....

Här kommer några bilder på mitt badrumsfönster. Som ni ser har jag bytt ut startbilden och ändrat om i mitt fönster. Roligt när man kan ändra efter årstiden.


Vinter/Vår




Sommar




Lite nytt i fönstret...


Flaskorna är köpta i butiken Vackra Hem & Interiör i Torsby.
Fyllde flaskorna med rosenknoppar och badstenar.
Mina tvålar hamnade i glasklockan på fot.


Stina Lilja du har en vinst att hämta!

Vad roligt att jag kunde inspirera ER med handdukarna. Tack till ER alla för era rara kommentarer! Alltid lika roligt att läsa. Alltid lika roligt att hälsa på ER. Även om vi alla hellre tillbringar vår tid ute nu, och inte hinner med bloggen så mycket så finns vi ju ändå kvar. Sommaren är kort....

Ha´nu det så gott och njut!
Kramar till ER// MiaMaria


2008-05-25

Rosor & Spets...


Ännu en helg till ända. Här har det varit fotboll hela helgen. Och ett helt fantastisk väder, SOL!
Hoppas att ER helg varit toppen.

I dag tänkte ja visa ER hur man enkelt kan piffa upp Ikeas handdukar. Jag köpte några stycken Ikea handdukar för 3 kr/st och satte på lite vit spets som jag ropat in på Tradera. Billigt och så himla enkelt.
Jag gjorde även några tvålpaket, lite somriga med rosor på. Älskar rosor. Rosor hör verkligen sommaren till.




Så enkelt men så vackert!

Med dessa Rosor vill jag önska ER alla en härlig vecka!
Kramar// MiaMaria

Första, Andra och Tredje...

...och såld till Little Peaché för 100 kr.
Grattis till dig!
Hör av dig till mig på mailen.


Tack för alla rara kommentarer!

Ha´det så gott// MiaMaria

2008-05-22

AUKTION!


Då var det dags för Auktion igen. Den tredje i ordningen. Denna gång auktionerar jag ut ett kakfat i porslin med rosor. Kakfatet har höjden 25 cm från botten till toppen. Tallrikarna har diametern 19cm och 23cm. Undrar ni något hör av ER på mailen.

Vi startar budgivningen på 70 kr.(Frakt tillkommer med ca 30 kronor). Auktionen kommer att avslutas på söndagkväll kl 20.00. Lycka till! Glöm nu inte att ha koll om någon budar över dig.



Kakfatet i närbild, ovan och under tallrik.


Sedan har jag fått en utmärkelse igen och denna gång vill jag tacka Bella med bloggen Dröm och Vision, Tack snälla! Titta gärna in till Bella, en fantastisk kvinna med gröna fingrar och sprudlande energi. Givetvis skickar jag utmärkelsen vidare till ER ALLA!

Och inte nog med det, igår gick jag och vann två tävlingar. Den ena hos Bea med bloggen Beas barnslikheter och den andra hos Johanna med bloggen Radhusdrömmar. Gissa om man är GLAD och vilken tur jag har haft. Helt otroligt. Titta gärna in in till dessa två kreativa bloggerskor.

Stina Lilja hör av dig på mailen! Du har en vinst att hämta.

Önskar ER en härlig helg!
Kramar// MiaMaria

2008-05-19

Och vinnarna är...

Men så himla roligt att så många ville vara med på min utlottning. Det är så kul att få se vilka som besöker mig och ni är hjärtligt välkomna åter även om ni inte lämnar några spår efter er så tycker jag att det är himla kul att just Du hälsar på. Tack till alla som deltagit och lycka till nästa gång. Lovar att det inte ska dröja allt för länge.
Men i dagarna ska jag ha Auktion, så då är ni hjärtligt välkomna igen.



Kolla in mina Pelargonier som blommar så vackert.

Och vinnarna är...............
Stina Lilja
Miniblogg-jag
Under en vind (Tryck på namnet så kommer du direkt till bloggen)

Stina Lilja har ingen blogg, Miniblogg-jag har en blogg fast för inbjudna. Sist men inte minst har vi Sara med bloggen Under en vind.
Grattis till ER!
Kommer ett paket till var och en men vad det blir får ni se om några dagar. Kanske DU får Något Nytt eller Något Gammalt eller kanske Något MiaMaria.

Om ni mailar mig era adresser så ska jag skicka er en varsin vinst. Min mail har ni i högra kant.

Må så gott Alla och ha det så himla gott!

Vi hörs snart igen// MiaMaria




TÄVLINGEN AVSLUTAD!

Tävling och tävling...utlottning egentligen.
Lycka Till, till Er Alla!

Återkommer senare efter lottdragningen.

Há en bra dag!
Miamaria

2008-05-16

TÄVLING!!!

Hejsan allihopa, nu är det äntligen dags för utlottning!
Nu är det så att min besöksräknare har gått över 100 000 besökare och då måste vi fira.

Och eftersom det är Ni som gör denna blogg möjlig och som så flitigt besöker mig, ska ni ju belönas. Skulle vilja dela ut något till ER alla men det blir ju lite svårt. Men denna gång lottar jag ut tre vinster. Det enda Ni behöver göra är att lämna en kommentar under detta inlägg. Så låter jag lotten avgöra vem som ska vinna. Jag drar vinnarna på måndag förmiddag. Tävlingen pågår fram till kl. 12.00. LYCKA TILL!

Det man kan vinna är:


Något Nytt.

Ett hänge och ett litet underlägg för ljus/glasklocka. Kommer från
Noll54.


Något Gammalt.

En gammal flaska och ett fat. Fatet har formen som en mussla i silver och ett glasinlägg. Tvålfat?



Något MiaMaria.

En strut i rosor och spets. Och en enkel tavla med rosor och text.


Jag vill Tacka Lena Kristina med bloggen La Fleur Blanc och
Carina med bloggen Vardagslycka. För utmärkelsen som
"Kreativ Blogger". Jag blir så glad!!!! Kramar till ER!!!!
Skickar den vidare till ER alla ute i bloggvärlden!


Önskar ER alla Lycka till i tävlingen! Och att ni får en Trevlig Helg!

Denna helg ska vi gratulera Tim som fyller 30 År idag.
GRATTIS TIM PÅ 30 ÅRS DAGEN!
Ha´en härlig dag Tim!

Må så gott Kramar MiaMaria!



2008-05-11

ME Design...


Nu måste ni kika in till min butik massor av nya saker finns till försäljning. Allt är handgjort/handtextade av mig vilket gör den unika. Är du intresserad av något maila mig på pysselverkstad@hotmail.com Först till kvarn...

Välkommen in
HÄR




Detta är några av de saker som finns till försäljning.
Minsta möjliga fraktavgift tillkommer.



Må så gott denna vecka!
Kramar// MiaMaria