2010-02-14

Reklampaus....



Jodå jag lever, men spenderar inte alls mycket tid vid datorn just nu, finns så mycket annat jag vill ta tag i och få det gjort så det kommer att bli en liten paus från mig. Men jag kommer tillbaka inom kort. Har tyvärr inte kommenterat tillbaka till ER som lämnat en kommentar under mitt förra inlägg men jag har läst dem alla, Tack!

Sedan så var NI några som funderade på hur man fick större bilder på sin blogg, ska försöka förklara.

Att få större bilder:
När du laddat upp bilder och skrivit klart ditt inlägg, innan du publicerar ditt inlägg går du in på fliken Redigera HTML där hittar du en massa text o siffror men sök upp Width px och Height px. De siffror du hittar där får du experimentera med, pröva med att dubblera dem annars testar du dig fram tills du tycker att din bild blir lagom stor.
Sedan går du längre ner på denna sida där du även ska ändra en siffra till:
Varje gång du vill ändra en bild så måste du ALLTID ändra s400 till s800, detta görs inte automatiskt nästa gång du gör inlägg. OBS! Lycka till!



Nu blir det REKLAM....
Ni som missade DOMMO by Gawor
på mässan kan kika in HÄR (klicka på här som kommer ni dit) en ny leverantör för ER som har butik och vill handla in vitt vackert och shabby........
Kika även in på bloggen Noll54, där E-K visar deras vackra möbler och annat smått och gott...Men redan nu så finns en hel del av deras kollektion på Noll54 i Karlstad att köpa för dig som kund, välkommen!



DOMMO By Gawor

Detta vackra LJUSHUS kommer från deras kollektion och finns att köpa på Noll54.


Nu tar jag en liten paus från bloggensvärld för att pyssla och dona här hemma och så ska jag fotografera för boken
LEV VACKERT.

Ha det så bra så länge!
Kramar//MiaMaria

2010-01-27

Inte mycket nu...

Tack Ni alla för era kommentarer i förra inlägget och ett speciellt
TACK till Monica i Italien som så rart erbjöd sig att översätta texten i CASA chic, så nu har jag fått den översatt till svenska. Kika gärna in till henne, hennes blogg är
Food, Flowers and interiors

Här blir det inte mycket bloggande just nu, känns lite trist men kan man inte så kan man inte, inte mycket att göra åt.

Ett projekt som vi håller på med just nu är hallen/glasverandan...men Rom byggdes ju inte på en dag..eller?

Kände bara att jag måste göra ett inlägg idag...så ni vet att jag lever....och så var jag bara tvungen att testa att göra bilderna större på bloggen och det gick ju bra efter lite letande på google. Skam den som ger sig.....



Lite på hyllan i vardagsrummet. Många av mina saker på hyllan kommer faktiskt från Frankrike eller har någon anknytning dit. Kotten har jag fått av svägerskan Camilla i Frankrike, ljuslyktorna inhandlade jag i Versailles när vi var där på besök och dokumentet är på franska och är ett kvitto från en järnaffär....Dokumentet går att köpa på NOLL54, finns i tre storlekar detta är mellan storleken.


Nu vill jag passa på att önska alla en fortsatt skön vecka/Helg!
Kramar//MiaMaria

2010-01-09

CASA Chic...

Idag visar jag ER bilder från Magazinet CASA Chic,
en Italiensk tidning.
Har fotat direkt ur tidningen så ursäkta de dåliga bilderna.
Men du kan klicka på bilderna så blir de större.


Jag fick förra året ett mail från Manuela Longo i Italien som ville ha med mitt hem i tidningen CASA Chic...det enda jag behövde göra var att skicka de bilder de ville ha med i tidningen på en CD skiva och text därtill...passar ju mig perfekt. Så så fick det bli. Det blev ett juligt inslag med tips o idéer från mig och hur vi firar julen hemma hos mig o.s.v. Tyvärr kan jag ej läsa Italienska så det kan ju stå vad som helst egentligen:)
Men kul att se sina egna foton i Magazinet!

Har tidigare fått erbjudande från Aftonbladet och
Sofi Sykfont, frilansjournalist men tackat NEJ p.g.a att jag inte känner mig redo för att ta hem någon i mitt hem ännu....kanske gör jag ett eget reportage eller så kanske det passar mig någon annan gång...man vet aldrig.

Har iallafall tackat JA till att medverka i Ingelas & Petras nya bok Lev Vackert.
Där bidra med egna foton ur sin vardag...KUL!!!!!

Visar ER bara några sidor från Magazinet för jisses så många foton som är med....



Så här ser Magazinet ut....




Vardagsrum och toa...



Pyssel, bad och sovrum....



Mera bilder......




Vill önska ER en härlig Lördag!
Kramar//MiaMaria

2010-01-03

Dags att säga adjö till julen....



H
är städas det för fullt, så skönt att få plocka bort alla JULSAKERNA. Men som tur är så hade vi inte pyntat så mycket i år, desto bättre för mig nu när jag städar. Fast en sak förstår jag inte och det är samma varje år...att det blir så himla tomt när man plockat bort JULEN. Och lika svårt att få till det så att man trivs. Nu ska här inhandlas härliga blommor och annat som gör tillvaron lite bättre efter JUL.



En tomte kommer alltid fram till JUL och i år fick den bli inburad, stackarn. Granen står fortfarande framme, mysigt med grönt tills jag har handlat.




Tomte, silver och ljusslinga...Kronan brevid buren har tidigare varit brun men har även den fått känna på färgen VIT precis som buren. Sugen på en bur så finns den på NOLL54.
Likaså Kyrkoljusstaken går att beställa på NOLL54.



I VITASTE VITT har jag pyntat denna skänk, men den vackra kyrkoljusstaken står framme ännu och ska få göra det hela året. GOD JUL bokstäverna har jag köpt på Arianns.



Och här kan ni se att det röda flyttat in, är ju lite svag för det röda till de vita, men nu är det bortstädat för denna gång.
Mina VITA gjutjärnsurnor står på rad.


Ha en bra vecka//Kramar MiaMaria

2009-12-31

31:a December är här...

Kikar in för att önska ER alla ett....


Gott Nytt År 2010
Ett grönt löv bland allt det vita...


Frostigt löv...


Här i Värmland lyser snön vit och det är kallt och härligt.


Vill tacka ALLA trogna besökare för året som gått
och hoppas att vi ses nästa år också.

Gott nytt år Kramar//MiaMaria

2009-12-24

24 DECEMBER är här...

kikar in för att...

Önskar ER alla en riktig GOD JUL




Hoppas att NI alla får den bästa JULEN.
Och tack för alla ERA rara hälsningar.


JULkramar//MiaMaria

2009-12-15

1,2,3......

Tre ljus är tända och lyser i vårt kök...


När tredje ljuset brinner står JULENS dörr på glänt
och alla människor glädjas att fira få advent.


3:e ADVENT

1,2,3,4....enkelt bidde det i år.



Mina insynskydd har fått GRÖNA kransar.



Bakat det har vi gjort, finns det något godare
än SAFFRANSBULLAR...



Det vackra tagset har Ingela gjort.
De små vita miniSTRUTARNA har jag tillverkat.


När tredje ljuset brinner vi JULEklappar syr
och alla bakar kakor och har ett väldigt styr


Ha en fortsatt skön vecka//MiaMaria

2009-12-10

Stjärnorna faller i natten nu....

...himlarna sänker sig ner över jorden.
Och när stjärnans bloss, tänder sitt ljus hos oss
brinner en låga klar i hela Norden.....lalalalala

Tänk vad många vackra julsånger det finns men denna är en av mina favoriter.

Rätt som det är så är JULEN här och tomten står och knackar på och vill in.
Tänk vad tiden bara rusar....så njut mina vänner NJUT!



Har målat mitt matbord i det vitaste VITT,
och är så himla nöjd.
Tidigare var det en furuskiva med vitlaserat underrede. Har ju tidigare målat mina stolar så nu är allt klart och vi får fira in JULEN i VITT......



Dukat för FEST...eller...



Silverunderlägg inköpta i Norrköping i somras och dukat med ITTALA porslin. Julgransljushållare och grönt....



Och så dessa ljusslingor jag aldrig kan få nog av,
här med STJÄRNOR.
Har skickat efter en ljusslinga till med pärlor, ska bli spännande och se hur den lyser...


JULEN är här och lyser frid på jorden.
Glädjen är stor, i ett barns klara ögon bor den.
JULEN är här, i våra mörka länder.
Kom låt oss ta varandras händer, när JULEN är här.




Ha en skön helg!
Kramar//MiaMaria

2009-12-05

Vinnaren i UTLOTTNING NR 3 är...

...så var det då dags att avslöja vinnaren, och KRONAN går till
En Vilsen Loppa...GRATTIS!
Maila mig din adress så kommer KRONAN på posten.

Om det finns någon som är intresserad av att köpa en krona är det bara att maila mig, har tre stycken kvar.


Jul i vårt hus

LJUS med vingar...och lite grönt.



Vita KOTTAR och STJÄRNOR på granris i min glaskupa.


Detta var lite av mitt pyssel men det kommer mera....



Ha en riktigt härlig 2:a ADVENT!
Kramar//MiaMaria

2009-11-24

UTLOTTNING NR 3...

...och vinnaren i UTLOTTNING NR 2.


Denna gång lottar jag ut en KRONA och en liten, liten skylt Merry Christmas.

KRONAN är gjord av mig MiaMaria, som jag gjorde för ett tag sedan.
Har klippt ut den i plåt och bultat ihop den.
Egen design MiaMaria

Kanterna är vassa så ingen leksak för barn!

Men passar ypperligt att ha värmeljus eller någon liten blomma i.

KRONAN och SKYLTEN kan bli din det enda DU behöver göra är att kommentera under detta inlägg.
Utlottningen pågår tills nästa inlägg göres. LYCKA TILL!


En krona för dina tankar...

Så här har jag gjort med min KRONA.....



Ljus i vårt hus...



Ett litet jularrangemang.



Och vinnaren av SPEGELN är...
Anki med bloggen MIN LILLA VÄRLD
Grattis till dig!
Maila mig din adress.


Och till ER andra säger jag bättre lycka denna gång.

Kramar/MiaMaria

2009-11-15

UTLOTTNING NR 2...

Något GAMMALT...

Spegel, spegel på bordet där sig mig vem som dig ska hålla kär....

En silverspegel kan bli din det enda DU behöver göra för att vara med i utlottningen är att kommentera under detta inlägg. Givetvis går det lika bra att maila. Lycka till!

Utlottningen pågår tills nästa inlägg göres...

Då återstår det bara en utlottning efter denna och det är något alá MiaMaria...så håll ögonen öppna om ni vill vara med.



Spegel, Spegel på...

Baksidan...


Framsidan...


I närbild, ros & Alma.


Vill även denna gång påminna om MÅLAÖVERTAPETEN tävlingen som fortfarande pågår och givetvis blir jag superglad för DIN röst. Klicka bara på Målaövertapeten så kommer du direkt dit.



Ha´ en riktigt bra vecka!
Kramar//MiaMaria

2009-11-10

Vinnaren av hänget är...

...lite längre ner avslöjar jag vinnaren av det gröna hänget.

Måste ju visa det senaste köpet en LJUSSTAKE
i vitaste vitt med rosor finns även i färgerna grått och antik mässing....så ljuvliga.

Finns att köpa på NOLL54 för 849 kronor.




Visst är den vacker...



Med rosor och blad...



Och HÄNGET i grönt går till...
LenaS med bloggen Ett vitare hem
Grattis Lena maila mig din adress så kommer hänget på posten.

Snart dags för UTLOTTNING 2
något gammalt kommer inom kort.
Så håll ögonen öppna om ni vill vara med.




Om ni har lust så får NI gärna fortsätt rösta på mig i tävlingen
MÅLA ÖVER TAPETEN
(bara att klicka på det vita)
man kan visst rösta hur många gånger som helst......
Tack på förhand!


HA en skön vecka!
Kramar//MiaMaria

2009-11-05

Rösta på mig!




E
tt extra inlägg denna dag....pga att jag är en av finalisterna i
Måla över tapeten tävlingen.
(klicka på röda texten så kommer du direkt dit)
Skulle ju bli så glad om du ville rösta på mig.....Tack på förhand!

Tävlingen pågår t.o.m 10 december.



Glöm inte utlottningen i förra inlägget....drar en vinnare snart......

Mitt bidrag:

Sovrummet....


Ha en skön kväll!
Kramar//MiaMaria

2009-11-01

300 000 besökare...

....betyder att det är dags för 3 utlottningar.

Jag kommer att köra 3 utlottningar, något KÖPT
något GAMMALT och något alá MIAMARIA.

Idag startar vi första utlottningen och det är något köpt, hänget kommer från Noll54.

Det enda NI behöver göra är att KOMMENTERA under detta inlägg. Ni som ej vet hur man gör MAILA gärna så är ni med. Utlottningen avslutas då nästa inlägg görs....ok.



Ett vackert GRÖNT Hänge kan bli ditt.

LYCKA TILL!


Ha´en bra vecka!
Kramar// MiaMaria

2009-10-25

REA REA REA....




N
u har jag städat i mina lådor och ALLT ska bort
vill du fynda klicka HÄR






Ha en skön söndag
Kramar//MiaMaria