Önskar ER alla ett riktigt...
Tack för alla besök år 2011 och välkomna åter år 2012.
Ha det så gott så ses vi nästa år.
Kramar till ER alla//MiaMaria
2011-12-31
2011-12-28
I mitt vita vinterland...
UTE lyser snön med sin frånvaro men INNE har vi det vitt och härligt:)
JULen kom och försvann så snabbt...
men som tur är kan man njuta av pyntet ett tag till...
I den yttre hallen...står en salig blandning av julpynt...
Inre hallen lite ljus i vårt hus....vackert med fattigmanssilver:)
En hörna i vardagsrummet...bordet(n) har jag köpt på auktion....
Genom spegeln i vardagsrummet...
En annan hörna i vardagsrummet...och ännu ett auktionsfynd.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kramar//MiaMaria
Etiketter:
HALL,
JUL-11,
VARDAGSRUM
2011-12-24
Merry Christmas!
JULEN är här ♪ ♫ ♪ ♪ ♫ ♪...
...och lyser frid på jorden ♪ ♫ ♪ ♪ ♫ ♪ ...
...Glädjen är stor i ett barns klara ögon bor den ♪ ♫ ♪ ♪ ♫ ♪
Julen är här i våra mörka länder ♪ ♫ ♪ ♪ ♫ ♪
Kom, låt oss ta varandras händer när julen är här ♪ ♫ ♪ ♪ ♫ ♪
GOD JUL på er alla!
Kramar//MiaMaria
2011-12-21
December månad...
December månad är inte bara julensmånad hos oss utan här firas det också födelsedag.
Och just denna dag 21/12-11 fyller dottern 18år, jisses vad tiden rusar.
Så för 18år sedan på självaste julafton kom jag hem från BB...vilken julklapp!
Och dukningen gick i silver...och Lummer.
Ha en bra torsdag!
Kramar//MiaMaria
Och just denna dag 21/12-11 fyller dottern 18år, jisses vad tiden rusar.
Så för 18år sedan på självaste julafton kom jag hem från BB...vilken julklapp!
Så här har det firats hela dagen med god mat och go fika.
Och dukningen gick i silver...och Lummer.
Ha en bra torsdag!
Kramar//MiaMaria
2011-12-15
Vitt & Svart...
...borde kanske ha varit Vitt & Rött nu i juletider...
Men det svarta fick vara kvar kändes inte alls bra med rött i år.
Passar på att visa er denna sida av hallen oxå som blivit helpanelad och vitmålad.
Och så här blev elementskyddet alá MiaMaria.
Helt okej men kunde såklart blivit bättre med en händigare snickare:)
Men det svarta fick vara kvar kändes inte alls bra med rött i år.
Passar på att visa er denna sida av hallen oxå som blivit helpanelad och vitmålad.
Och så här blev elementskyddet alá MiaMaria.
Helt okej men kunde såklart blivit bättre med en händigare snickare:)
Det nya bordet på plats, vitmålat såklart.
Lite detaljer i silver till det Vita & Svarta.
Kudden kommer från NOLL54(Dommo by Gawor).
En gammal ullpläd från Klippan fick komma fram ur gömmorna.
Nu är det bara att göra eld i braskaminen, slå sig ner i fåtöljen och mysa.
Ha en skön helg!
Kramar//MiaMaria
2011-12-14
Juleskum...
Lite pyssel har det blivit...
Testade att göra några "GÅ BORT" påsar till jul.
Fyllda med julens måste, SKUMTOMTAR!
Du hittar dem på NOLL54.
Några vita påsar, gamla bilder, band och godJul-stämpel...och vips så blev det några påsar:)
Ha en skön onsdag!
Kramar//MiaMaria
Testade att göra några "GÅ BORT" påsar till jul.
Fyllda med julens måste, SKUMTOMTAR!
Du hittar dem på NOLL54.
Några vita påsar, gamla bilder, band och godJul-stämpel...och vips så blev det några påsar:)
Ha en skön onsdag!
Kramar//MiaMaria
2011-12-12
Bättre sent än aldrig...
Och så har då äntligen kökslamporna kommit på plats.
Köpte dem i april av Maud som du hittar HÄR, bättre sent än aldrig.
Det som jag har förnyat på lamporna är fästet ovanför porslinkupan som tidigare var silver men som jag målade svart. Även kupan mot taket målade jag svart.
Passade så mycket bättre till den svarta textil sladden...tycker jag.
Porslinkupan är cremefärgade, syns dåligt på denna bild.
Köpte dem i april av Maud som du hittar HÄR, bättre sent än aldrig.
Det som jag har förnyat på lamporna är fästet ovanför porslinkupan som tidigare var silver men som jag målade svart. Även kupan mot taket målade jag svart.
Passade så mycket bättre till den svarta textil sladden...tycker jag.
Porslinkupan är cremefärgade, syns dåligt på denna bild.
För mig så har 2011 varit lampans år, förnyat mig med en hel del nya vackra lamor...
Ha det så gott denna måndag!
Kramar//MiaMaria
2011-12-09
Nytt liv...
Har renoverat mormor & morfars gamla skänk, blev som ny.
Är så nöjd att jag tog med den hem och inte lämnade bort den.
Med lite vit färg fick den ett helt nytt liv.
Och den gamla skänken jag hade innan köpte lillasyster så även hon blev nöjd.
Lite mindre i storlek än den jag hade innan men det tycker jag inte gör så mycket.
Har ju fått tag på flera möbler till vardagsrummet.
Är så nöjd att jag tog med den hem och inte lämnade bort den.
Med lite vit färg fick den ett helt nytt liv.
Och den gamla skänken jag hade innan köpte lillasyster så även hon blev nöjd.
Lite mindre i storlek än den jag hade innan men det tycker jag inte gör så mycket.
Har ju fått tag på flera möbler till vardagsrummet.
Lite smått & gott på skänken.
Har inte ändrat på något...mina ljusstakar glimmar vackert fortfarande och buren har fått lite silverglans. Även granen har kommit fram.
Önskar ER alla en skön tredje advent!
Kramar//MiaMaria
2011-12-04
När andra ljuset brinner...
...jag alla julklappar handlat klart.
Första glöggen druckit och pyntat hemmet grönt och vitt såklart.
Glasklockan fylld med vita stjärnor, kulor kottar och lite grönt såklart.
Ha nu en skön vecka och må så gott!
Kramar//MiaMaria
Första glöggen druckit och pyntat hemmet grönt och vitt såklart.
Grönt lite här och där...bland mitt vita.
Gillar verkligen när granen, manchetterna är så där naturtrogna.
Glasklockan fylld med vita stjärnor, kulor kottar och lite grönt såklart.
Ha nu en skön vecka och må så gott!
Kramar//MiaMaria
2011-11-30
Granen står så grön...
...och grann i stugan...
Fick tag på en alldeles perfekt gran i år.
Vacker att se på, lagom i storleken och inte barrar den, perfekt.
Ska köpa en liten ljusslinga och klä den med annars är den så söt som den är.
Lite julklappar under granen får det också bli ;)
Granen fick plats i min stora urna från Dommo.
Även kotten kommer från samma serie, finns på NOLL54.
Ha en skön vecka!
Här skiner "sola" och det är 7 plusgrader.
Kramar//MiaMaria
Fick tag på en alldeles perfekt gran i år.
Vacker att se på, lagom i storleken och inte barrar den, perfekt.
Ska köpa en liten ljusslinga och klä den med annars är den så söt som den är.
Lite julklappar under granen får det också bli ;)
Granen fick plats i min stora urna från Dommo.
Även kotten kommer från samma serie, finns på NOLL54.
Ha en skön vecka!
Här skiner "sola" och det är 7 plusgrader.
Kramar//MiaMaria
2011-11-23
Åh, så äntligen är det mitt...
Och så var skåpet äntligen klart.
Då kan man bocka av ännu en punkt på den långa "göra klart listan" härligt!
Då kan man bocka av ännu en punkt på den långa "göra klart listan" härligt!
Och så här ser det ut i sin helhet, vitt och vackert.
Med frostade kransar på dörrarna.
Äntligen har jag det där skåpet jag alltid velat ha:)
En liten avställnings yta för pynt...passar perfekt nu i juletider.
Vill ni se FÖREbilder kika in HÄR
Ha en fortsatt bra vecka!
MiaMaria
2011-11-18
1,2,3,4...
Snart är det advent och jag har redan knåpat ihop adventskransen för i år.
Man får ju tjuvstarta lite för att hinna med.
1,2,3,4....alla siffror äro med.
Lite mossa på en halmstomme.
Ljusmanchetter i metall och mina ljushållare sprayades vita;)
Lite spets för att "gulla" till det lite.
Nu är det bara att vänta på ADVENTSTID.
Ha nu en skön helg!
Kramar//MiaMaria
2011-11-13
Man tager vad man haver...
Då har jag fixat första hyacintgruppen...
Sex vita hyacinter, skogens mossa och en mini ljusslinga.
Enkelt men vackert, det gillar jag.
Mossbollar bidde det oxå.
Lite nakna just nu men ska nog klä dem i pärlor, tror jag.
Porslinet kommer från NOLL54 (Dommo By Gawor).
Man tager vad man haver...
Har så länge funderat på att plantera i min salladsskål och så fick det bli.
Och det blev precis som jag hade tänkt. Perfekt!
Ha det så bra!
Kramar//MiaMaria
2011-11-10
Äntligen...
...kan jag börja fylla på mitt nygamla skåp.
Vilket jobb det har varit, eftersom det "blödde" igenom den vita färgen så har jag haft och göra och ändå så har jag lite kvar. Måste måla utsidan 1-2 ggr till och då har jag redan målat det en sådär
4-5 ggr. Men jag anväde mig från början av vattenbaserad färg, helt fel då detta skåp är så gammalt och troligtvis betsats eller vaxats. Men ingenting ont som inte har något gott med sig.
Alltid lär man sig något nytt.
Favoriter i repris...mina vackra glas.
Kommer givetvis bilder på skåpet när det är klart...längtar!
Ha nu en skön helg, igen!
Kramar//MiaMaria
Vilket jobb det har varit, eftersom det "blödde" igenom den vita färgen så har jag haft och göra och ändå så har jag lite kvar. Måste måla utsidan 1-2 ggr till och då har jag redan målat det en sådär
4-5 ggr. Men jag anväde mig från början av vattenbaserad färg, helt fel då detta skåp är så gammalt och troligtvis betsats eller vaxats. Men ingenting ont som inte har något gott med sig.
Alltid lär man sig något nytt.
Insidan så härligt vit, med en massa vackert däri...
Favoriter i repris...mina vackra glas.
Kommer givetvis bilder på skåpet när det är klart...längtar!
Ha nu en skön helg, igen!
Kramar//MiaMaria
2011-11-06
Söndags...
Önskar ER alla en skön söndag!
Om tre veckor är det dags att tända första ljuset, äta lussebullar, pepparkakor och sjunga julsånger...denna söndag tar jag fram dammsugaren, moppar golven och målar...;)
Om tre veckor är det dags att tända första ljuset, äta lussebullar, pepparkakor och sjunga julsånger...denna söndag tar jag fram dammsugaren, moppar golven och målar...;)
Nyckeln till...LYCKA...
Jag tänder ett ljus och så är det bara att börja......städa.
Ha det BÄST!
Kramar//MiaMaria
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




























