2013-02-07

Vintervitt...



Snön ligger vit på marken och allt känns rent och vackert, precis som det ska vara i februarimånad...vintervitt.
I mars kan våren komma med sol och värme nu får vi passa på njuta vinter ett tag till :)

































Vackert med spetsmönstret i metallen på krona och ljuslyktorna.
































Målade min rostiga krona vit även ljuslyktorna...
























Lite ägg har plockats fram...homemade :)


Ha nu en skön vinterhelg!
Kram//MiaMaria

2013-02-01

Februari kommer näst...



Då välkomnar vi Februarimånad...

Passar på att njuta vår inne ännu. 
Denna vårlök är inte äkta men jisses så vacker den är. Så en mix av äkta och oäkta vårblommor finns hos mig idag :)






En kopp fylld av Vår...


Och lite äkta Tulpaner i kanna...alltid en bra start på vad som komma skall...VÅR!
Porslinet Milou från Dommo.

Ha en skön helg!
Kramar//MiaMaria

2013-01-30

Vår inne...


Nya blommor börjar komma på plats...
Murgröna älskar jag men tyvärr får den alltför ofta spinn, men som tur är är de inte så dyra bara att köpa nytt.

Ska inhandla lite vårlökar och njuta lite vår inomhus innan den riktiga våren kommer då man gärna njuter ute.
Vår inne...en bra försmak på vad som komma skall.
































Här hos mig är det fortfarande vitt...trots nya trender. 
Men jag trivs bäst så här i det vitaste vitt och inte tröttnar jag på det heller =)






Vita kuddar i vita soffan =) Några hemmagjorda kuddar ej den quiltade. Har inte pysslat så mycket på ett tag men snart är man på G igen...

Ha nu en skön vecka!
Kramar//MiaMaria

2013-01-20

Smart...




Vilket strålande VINTERväder vi haft idag...sol och gnistrande snö.
Hoppas att NI också haft det så här underbart denna söndag.
Fotade lite inomhus med min nya SMARTkamera...lite att lära såklart men så är det ju alltid.
Vi får väl se så smart den kan vara ;)



































Ett gammalt loppisfynd ligger på mina böcker jag dekorerat med servetter.

Ha det så gott!
Kramar//MiaMaria

2013-01-13

Januari börjar året...




Nya året har tagit fart...
Januari är här...

Just nu är det inte så mycket fart på hemmaplan, 
jobbat ganska mycket och då finns det inte så många knop till övers ;)
Men det kommer, det kommer...

Små Bambis pryder min hylla...

Ha nu det så bra!
Kramar//MiaMaria

2013-01-01

Välkommen År 2013...




Och där gick startskottet för År 2013...
Vi startat upp med en vacker solig dag här i Värmland.
Känns som en toppenstart på År 2013.

Vita Tulpaner är ju aldrig fel.










Och silvret pryder sin plats som det gjort ett tag...

Ha nu en skön start på nya Året och ta vara på det på ditt sätt.
Kramar// MiaMaria

2012-12-30

Nytt År nya förhoppningar...


År 2012 har gjort sin runda... 
Nu väntar År 2013 på att få ta över stafettpinnen för att göra ett ännu bättre varv...
Så nu är det bara vänta och se vad 2013 har att erbjuda...
Förhoppningsvis en toppen runda:)

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!






Vi tänder facklan och hoppas att År 2013 blir precis så som DU hoppas.

Ha det BÄST!
Kramar//MiaMaria


2012-12-25

Julefrid...



God Jul på ER alla & en god fortsättning...

Snön lyser vit & det råder julefrid i stugorna.
Julklappar har öppnats, mat och godis har ätits i massor...
...snön fortsätter falla för en härligt vitare jul...

Kottarna lyser även i vitt hos mig...

Stjärnor & Kulor likaså...

Dukats i vitt javisst...

Ha nu en riktigt gó fortsättning på JULEN!
JULkramar & JULefrid till alla//MiaMaria

2012-12-12

Jag gör precis hur jag vill...



Har köpt mig nya ljusstakar och målat om dem...
Typiskt mig men härligt att göra dem till sina egna ;)
Men jag gör precis hur jag vill ;)
Ljusstakarna är gjorda av gamla stolsben...innan jag målade dem var de träfärgade, lite slitna men dessa passar bättre i färg hemma hos mig. Finns på NOLL54 i Karlstad.


Målats i vitaste vitt...































De är lite maskätna, spruckna, lite sneda men vad gör väl det....




Ha nu en skön onsdag!
Kramar// MiaMaria

2012-12-10

Bevingad besökare...



En bevingad besökare på visit...
Håller på som bäst på övervåning med att måla VITT, vitt, vitt.
Men plötsligt har rummet fått färg...en vacker färgpalett har landat...

Kallt och vintrigt utomhus men varmt och somrigt inomhus...;)

Vackert eller hur...

...men bra knasigt.

Ha nu en bra vecka!
Kramar//MiaMaria


2012-12-04

På mitt vis...




Åh, så äntligen blev ADVENTSstaken klar, någon dag sen men vad gör det.
Så det var bara att tända No.1...

I år 2012 ser den ut på detta viset. På mitt vis ;)





4 ljuslyktor toppade med mossa & ljus...

...står på rad på en bricka, No.1, No.2, No.3 & No.4.


Ha nu en bra vecka!
Kramar//MiaMaria

2012-11-26

Adventstid...


Till söndag är det dags att tända första ljuset i ADVENTsstaken, har DU fixat din?
Här rusar tiden som alltid men jag försöker hinna med så mycket man bara kan.

Idag ska jag iväg och besikta bilen får bara hoppas att den går igenom :).
Alltid finns det något att göra, detta hör till det mindre roliga.

För ER som har missat så är det INSPIRATIONSKVÄLL på NOLl54/Karlstad torsdagen den 29/11 kl. 19-21, ring och anmäl ER på 054-155999.  Ni får lite tips inför adventsmys, ljusstakar, hyacinter, julklappar e.t.c. Under kvällen har NI 10% rabatt på ERT köp och har då chansen att vinna en stor lykta från Dommo by Gawor. Vi bjuder på glögg & pepparkaka och julmusik:) Välkomna till NOLL54!

Fixat lite i hallen...ska ta fram adventsstakarna också sen så allt är klart.

Lite grönt & vitt, som vanligt  granar, kransar, fäll och renar.

 Mina vita renar.

Så vackra! I vitaste vitt!

Ha nu en skön vecka!
Kramar//MiaMaria

2012-11-19

Ljuslåda...


Ännu en ny vecka på intågande...
Och Julen närmar sig med stormsteg...
Snart så är det bara fyra veckor kvar till JUL, vart tog hösten vägen?

Mitt skrin i glas har förvandlas till en LJUSLÅDA, allt går bara man vill och kan ;)































Pyntade mina ljus så här, spets, band, smycke & en grön vintrig krans.
Kul med lite nytt och nya härliga idéer.


Ha nu en härlig vecka!
Kramar//MiaMaria

2012-11-16

Får jag bjuda på en kopp...


 Hejsan där ute...
Nu är det dags för VINTERmys i stugorna.
Har faktikst redan tagit fram kransar, granar och annat som hör Vintern till, känner att jag vill mysa till det redan nu....och så fick det bli;)






Lite grönt, blommor och ljusslingor...






Dekorerade DOMMOs kaffekoppar med vita Hyacinter, spets och pärlor.


 Så får jag bjuda på en eller flera koppar...HYACINTER.

Ha nu en skön helg!
Kramar//MiaMaria

2012-11-10

Bättre sent än aldrig...



Nya markiser på framsidan, beställde dem redan i somras men de gjorde det för någon vecka sedan. De andra markiserna får vi ta när fönstren har renoverats. Från vinröda fönster/blomlådor till vita, från gråvitrandiga markiser till svarta.
Bättre sent än aldrig...



Ska nog passa på att  få lite granris i lådorna och ljusslinga, blir ju så mysigt denna tid.
Vi behöver ljus denna mörka tid.

Blev så nöjd med de nya markiserna och att fönstren ändrat färg;)

Denna helg ska det firas en 2åring och förhoppningsvis ska jag hinna med att pyssla innan det är dags för en ny vecka.


Ha en skön helg NI alla!
Kramar//MiaMaria