2016-02-24

Nu kör vi på detta...



Loppat bord...
Brunt bord bidde svart och så satte jag på små hjul så det skulle gå ihop med soffgrupp. 
Helt okej i väntan på att det 
DÄR rätta bordet dyker upp.
Blev svart då ett vitt skulle bli för skarp kontrast mot mattan men vem vet kanske kan det bli vitt en dag. Men just nu kör vi på detta.


Mattan är köpt på MIO alldeles nyligen enkel men ändå lite extra det gillas. Köpte den största modellen så den kom in under soffgrupp. 
Får visa en bild som visar allt nästa gång.

Ha nu en skön vecka!
Kramar/MiaMaria  


2016-02-18

MossÄgg al'a MiaMaria...


Godmorgon från Värmland...
Här kommer det ner lite vitt men bjuder på lite vårinspiration idag i form av
 mossiga ägg al'a MiaMaria.
Gjorde dem 2014 men ska nog göra några ägg i år också. Dekorerade dem med penséer och snöre.


Du kan ju lätt forma hönsnät till ägg och sedan bygga på med mossa. Men själv tog jag  gamla påskägg och dekorerade dem med mossa(bindtråd så mossan sitter kvar). Lite snöre runt och knipsade några Penséer och limmade på. För att Penséer ska hålla längre kan man lägga dem i press en stund och sedan limma på annars blir de inte så fina efter ett tag...men man kan ju lätt byta ut också.
Penséer är ju inte så dyra.

Sådär lite på mitt vis.
Kramar/MiaMaria 

2016-02-17

I all sin enkelhet...


Lite nytt i hall fönstret.
Är krukor men just nu får de vara vas...Med en liten glascylinder invändigt så funkar det som vas också.

 Vita blanka och runda och goa.....
Med en massa Tulpaner i all sin enkelhet.

En härligt stor bukett ska det va...

Vackra färger ihop och här lite mer utslagna.
Vackert med Tulpaner men kan tycka att 
de inte har så lång hållbarhet.
Men fiiiina är de.

Kramar/MiaMaria 

2016-02-15

Loppat....


En liten bild från det nygamla...
Har loppat ett soffbord i väntan på det rätta ska dyka upp. Målade det svart och satte på små hjul. Få se hur länge det förblir svart...men å andra sidan så passar det så himla bra med nya mattan från MIO.

Har även loppat en annan möbel som ska förnyas strax...blir också svart. Båda var bruna typ ek innan.

Helt klart en favohörna nu sedan ommöbleringen.
Lite pyssel och pynt på bordet ska det också bli. Bordet har klaffar så man kan även fälla ner och göra det mindre. Perfekt!

Och att vi går mot ljusare tider är ju underbart.

Nya kameran har anlän fotot är tagen med den. Självklart behöver jag läras en del som så alltid med något nytt. Nu fotograferar jag med en CANON, 
systemkamera med wifi...det gillar jag.

Men övning ger färdighet så det hoppas vi på.

Ha en skön vecka!
Kram/MiaMaria 

2016-02-09

MiaMarialoppis....



Här hemma säljer jag av en massa saker möbler för att få plats med lite nytt....igen.
Ni som vill följa vad jag säljer kan gilla mig på Facebook MiaMarialoppis.

 Kalenius i Karlstad hade supererbjudande på Tulpaner 5pkt (50st) för 99kr!

Så givetvis blev det Tulpaner... 1pkt fick dottern resten tog JAG och fyllde i en stor rund kruka.
Vackert!

Skön vecka till ER!
Kram/MiaMaria

2016-02-05

Mot ljusare tider...


Igår var det kalas här på Parkvägen då yngsta dottern blev 17år. Det blev gofika såklart denna födelsedag med släkten.

Nu går vi mot ljusare tider igen och det känns ju helt okej i år också. Konstigt nog så blir man piggare i kropp och själ. 

 Stjärnljusstakar på rad...
Från Guld till Svart.

Kanske inte 17 tända ljus men åtta iallafall.
Gillar fortfarande mitt gamla skåp men håller på med lite byta av diverse ting och möbler här hemma. Ibland så behövs det.
STORRENS! 

Ha en go helg! 
Kramar /MiaMaria 

2016-01-24

Tulpaner för ögat...



Tulpaner för ögat...
Två buketter för lite mera effekt i vacker rosa nyans. Behövs lite färska blommor denna årstid lite vackert att beskåda. Ute just nu i Värmland...det råder plusgrader och det är blött,  grått och trist.
Vill ha kvar snö och kyla iallafall hela februari.



Tycker det blir så fint om det får simma några Tulpaner i vasen också.

Ny vecka på intågande och jag hoppas på jobb.
Kramar/MiaMaria 

2016-01-22

Är så nöjd...



Nya plädar på plats..
I brun fuskpäls, perfekt.
Och jag är så nöjd med den nya placeringen av soffgruppen. Kul när man kan förnya sig med så enkla medel som lite rotation av möbler.
 Spånar på ny stor matta inte det lättaste men beige ska den va...tror jag.

Solens strålar tittar in...
Och jag njuter av Vinterns kyla och snö.

Ha en go helg!
Kramar/MiaMaria 

2016-01-19

Ja...varför inte...


När längtan blir för stor...
Saknar mitt jobb på inredningsbutiken NOLL54 så försöker vara kreativ på hemmaplan. 
Blev ommöblering i vardagsrummet jag brukar aldrig flytta runt möbler men nu så kände jag för det. Så snurrade runt på möblemanget och tog bort småbord och vips så blev det såhär.
Ja...varför inte...

 Så lite nytt är ju alltid välkommet. ..ser att jag behöver en ny stor matta, plädar och en ny tavla vore toppen ovanför soffan.


Blir mobilbilder sålänge då jag beställt ny kamera.Väntar och väntar...men den som väntar på något kul väntar aldrig förlänge eller...

Kylan håller i sig och det är ljuvligt fint ute. 
Vita vackra Vinter i Värmland.

Kramar/MiaMaria 


2016-01-13

Sola sprider sin glans...




Nya året är på G...
Vintern har kommit och det gillas.
Idag sol, snö, kyla och blå himmel.
Sådär som det ska vara i Januari/Februari.
Den vita snön lyser upp och man
 blir faktiskt piggare iallafall jag.


Mina egendesignade Muggar fick en plats i Tallrikshyllan i köket och skålen står kvar.
Solen sprider ljus och lyser upp. Bara positivt!
Det negativa är väl att dammet gärna syns lite bättre när sola skiner.

Hoppas ni får en fortsatt go vecka!
Kramar/MiaMaria 

2016-01-01

Hej då 2015 välkommen 2016...


Första Januari 2016
Låt se vad detta år har att erbjuda.
Nyårsfirande på hemmaplan med enkel dukning.
Det serverades ugnsbakad Lax och potatis.
Även baconlindad fläskfilé. 
Efterätt jordgubbar doppade i choklad och kokostoppar. Även kex och ost.

2015 har passerat ett helt okej år men tyvärr blev jag av med jobbet då Butiken jag jobbade i upphörde. Sorgligt men sant. Så nu är det dags att spotta i nävarna och försöka hitta ett nytt.
 Öppen för ALLA förslag då jag lätt anpassar mig.
Så ni som känner någon som känner någon...
Hojta till vetja :-)

Hoppas NI får ert BÄST år i år
2016!


 Det bidde Iittala glastallrikar Dommo glas som det dukades upp med. Lyktorna från Rusta....

Vitt och silver för att få till Nyårskänslan.

Då har 2015 passerat och vi välkomnar 2016 och hoppas att det blir det bästa året hittills. 

Kramar och lycka//MiaMaria 

2015-12-27

Åh så kom SNÖN...



Då har vi passerat JUL....
Och vi styr våra steg mot ett NYTT ÅR
Och hoppas det bringar glädje till alla.

Fyra ljus har tänds och vi tänder dem igen och myser ut de sista dagarna år 2015.
Massa mat och godis har slunkit ner som vanligt och tyvärr blir det för mycket som alltid. Men som som tur är, är det bara JUL en gång om året.
Så snart är det tillbaka till verkligheten...ordning och reda passar mig  så mycket bättre.

Tänd ett ljus och låt det brinna...
Njut av stunden den kommer inte tillbaka.

Idag så njuter vi av snön som faller ner äntligen kom den. Och det rejält tyvärr blåser det en aning så snön yr...men vad gör det vi fortsätter mysa på.
Pst du passar väl på att njuta 
SNÖN ute en dag som denna.

Ha en skön dag!
Kramar /MiaMaria 

2015-12-21

Julefrid....



Fjärde Advent har passerat och vi gör oss redo för JULAFTON.
Julklappar, glögg, julmat, julgodis, nötter och en massa härliga skratt som vi ser fram emot.
Sänder en JULhälsning till de som inte har det där som vi har...de som sitter i sin ensamhet. 
GOD JUL

Idag firar vi oxå vår dotter fyller 22 år idag och det ska firas med GLÄDJE.
GRATTS!

JULe  frid råder i huset. Allt bak och stök är klart.

Alla Julklappar klara sedan länge. Ljusen är tända och glädjen är stor snart firar vi JUL du jag och bror. Hoppas att du får en skön JUL med de dina . 
Vi sänder en tanke till de ensamma.
God Jul.

Kramar/MiaMaria

2015-12-11

Huller om buller...


Vi går mot tredje Advent och sola skiner och vi har plusgrader ute men vad gör det vädret råder vi inte på iallafall. Hyacint hör liksom JULen till för mig även om det är en snygg vårlök oxå.
Här i ett stort Konjaksglas/vas lite huller om buller,
precis i min smak .
Och det är precis som de ser ut nu som jag gillar...men smaken är ju som baken....

Glas är vackert, stilrent och enkelt passar in hos alla. Bakom är det stora glasflaskor som jag lagt i ljusslinga. Det är ju så mysigt den här årstiden.

Snyggt som det är men vi får väl se hur detta slutar. Som jag tidigare nämde så tycker jag att Hyacinter är som snyggast när de inte blommar. 
SKÅL på er...
Förmodligen det vackraste och nyttigaste jag har skålat med.

Kramar/MiaMaria 

2015-12-05

Julkänsla...


Vi går mot andra advent...
En liten GRAN i hallen får sprida sin julglans tillsammans med glödlamporna i kupa med microslinga...enkelt men fint. Skönt när det inte behövs så mycket för att få JULkänsla.

Här har jag bakat Lussebullar, Pepparkakor och en hel del JULgodis. JULklapparna är inköpta och inslagna. Har även gjort hemmagjord GLÖGG som blev super. En på vitvin och SAFFRAN och två på rödvin med glöggkryddor och CLEMENTINER .

Ha en go Lördag!
Kramar/MiaMaria