2016-04-19

Nu är det VÅR...


Vitsippan ute i backarna står niger och säger att nu är det VÅR....
Ja VÅR är det oavsett vädret, regn, kyla, sol, snö, hårda vindar, varma vindar, hagel.e.t.c.
VÅREN är här!

 Vackra vita VÅRblomma.

Njuter av den i min trädgård finns några stycken i min rabatt...hoppas att de förökar sig fort. Enkel men ack så fin den är VITSIPPAN.

Ha en go vecka!
Kram/MiaMaria 

2016-04-12

Nu är det MIN tur...


Ny fåtölj i hallen.
En Howard denna gång och riktigt skön att sitta in. Här har solen och värmen kommit fast det är nog bara tillfälligt. Man får njuta medan den är här. Så det har blivit några måltider i Paviljongen.

Snart dags att fara till Göteborg och börja min utbildning på deltid. 14 dagar kvar ska bli så kul...längtar.
Att få göra något som man bara drömt/funderat på i många år.
Nu äntligen är det MIN TUR.

Ha en skön vecka!
Kramar MiaMaria 

2016-04-05

Soffhäng...


April startar med regn och det behövs ju för att det ska grönska så det är bara att gilla läget. Sådana dagar är det iallafall skönt med soffhäng/mys.

 Idag är det grått och trist och regnet hänger i luften. Snart dags och cykla till jobbet.

 Krysantemum så ljuvlig och hållbar.
I en vas liknande ett Konjaksglas.

I vackraste vitt pryder de soffbordet.
Tänk att blommor kan göra en så glad.

Skön vecka!
Kramar/MiaMaria 

2016-03-30

Vilka bekymmer...


Mot ljuset...
Underbart att ljuset är här igen.
Här ska det städas bort fjädrar och ägg, iallafall fjädrarna ryker för äggen får ju symbolisera VÅR.
Känner att det spritter i kroppen när ljuset kommer...love it.

Har funderingar på vad jag ska plantera för växter i de runda krukorna. 
Vilka bekymmer.
Något som gillar sol och värme vore toppen.
Att de ska va fina är ju ett måste...tips mottages gärna.

Underbara fjädrar i närstudie. 
Dags för er att åka ner i källaren 
På återseende nästa år.

Ha en bra vecka!
Kramar/MiaMaria 




2016-03-28

Mera sköna VÅRdagar...



Åh så var Påsken över för denna gång...
Skönt när det blir vardag igen.
Påskdukningen gick i vitt en enkel dukning för familjen. Penséer fick pryda matbordet men fick flytta ut dagen efter. 
Där trivs de ju allra bäst.

Så då är det väl dags att plocka ner fjädrarna för denna gång. 

 Idag har vi haft sol här i Värmland...tog mig en liten lur i solstolen idag 
å sååååå skönt det var.
Nu ser vi framemot flera sköna VÅRdagar med sol och värme.

Kramar/MiaMaria 

2016-03-27

Vååår i luften...


Vååår i luften...
Påsken kom tidigt i år och våren är här.
Påskmat, påskgodis har ätits i massor.
Lite för mycket som alltid.

Vårblommor har planteras både ute och inne. Tänk så glad man blir av blommor.
Kungsängslilja, Penséer och Tulpaner blev det som fick pryda hemmet denna Påsk.


 Kungsängslilja i köksfönstret. 
Lite mossa, fjäder och ägg...och så blev det lite vår i en vas.

I Paviljongen blev det Penséer.

Påskdagen idag och idag känns som om det får bli lite promenad kan vara skönt att få röra på sig lite efter allt gott man mumsat.
Pst ni glömmer väl inte att ställa om klockan...Nu går vi mot ljusare tider.

Ha en fortsatt god Påsk!
Kramar/MiaMaria

2016-03-13

Så får det bli...



Mot ljusare tider och ljusare kuddar. 
Blev beigatoner saknar en kudde i mitten så måste köpa en till så att det blir topp.
 Älskar många kuddar. Tänk att man kan förändra så lätt med nya färger på textilier. Känner mig nöjd till nästa byte. 
De bruna kuddarna fick faktiskt flytta upp i teverummet...så får det bli.

Från brunt till beige...
Från höst/vinter till vår.

Fortfarande ligger det snö kvar här i Värmland, Skoghall men ge oss en vecka med sol så kanske den försvinner.

Men våren har kommit häromdagen lunchade jag och bästa vännen ute mot hus/solväggen...helt fantastiskt var det.

Ha nu en bra vecka!
Kram//MiaMaria 

2016-03-08

Tillbakablick...



Här i Värmland har de snöat i massor i några dagar men som tur är blaskar der nog bort snart. Man har ju ställt in sig på VÅR så VINTERN kan dra sig tillbaka.
En liten tillbakablick från en SOMMARdag för några år sedan. Så när det är som tråkigaste ute så njuter vi av bilder i stället.

Vitt och rött en vacker kombi när det vita har makten. Men denna röda färg på Pelargonen är ljuvlig lite dyrare men det är det värt.

Möbelgruppen är såld så lite nostalgi blir det. En ommålad teakmöbel från någon butik.

Önskar er en snöfri vecka med sol!
Kram/MiaMaria

2016-03-05

Det gillas...


Å så kom snön åter...
Kanske inte riktigt vad man vill just nu börjar ju ställa in mig för vår ju.
Men men gilla läget.
Vi njuter vår inne i form av blomster.

Vita Tulpaner med blåbärsris så ljuvlig från Dotter och svärson. Den gillas.

Ha en skön helg!
Kram/MiaMaria

2016-02-24

Nu kör vi på detta...



Loppat bord...
Brunt bord bidde svart och så satte jag på små hjul så det skulle gå ihop med soffgrupp. 
Helt okej i väntan på att det 
DÄR rätta bordet dyker upp.
Blev svart då ett vitt skulle bli för skarp kontrast mot mattan men vem vet kanske kan det bli vitt en dag. Men just nu kör vi på detta.


Mattan är köpt på MIO alldeles nyligen enkel men ändå lite extra det gillas. Köpte den största modellen så den kom in under soffgrupp. 
Får visa en bild som visar allt nästa gång.

Ha nu en skön vecka!
Kramar/MiaMaria  


2016-02-18

MossÄgg al'a MiaMaria...


Godmorgon från Värmland...
Här kommer det ner lite vitt men bjuder på lite vårinspiration idag i form av
 mossiga ägg al'a MiaMaria.
Gjorde dem 2014 men ska nog göra några ägg i år också. Dekorerade dem med penséer och snöre.


Du kan ju lätt forma hönsnät till ägg och sedan bygga på med mossa. Men själv tog jag  gamla påskägg och dekorerade dem med mossa(bindtråd så mossan sitter kvar). Lite snöre runt och knipsade några Penséer och limmade på. För att Penséer ska hålla längre kan man lägga dem i press en stund och sedan limma på annars blir de inte så fina efter ett tag...men man kan ju lätt byta ut också.
Penséer är ju inte så dyra.

Sådär lite på mitt vis.
Kramar/MiaMaria 

2016-02-17

I all sin enkelhet...


Lite nytt i hall fönstret.
Är krukor men just nu får de vara vas...Med en liten glascylinder invändigt så funkar det som vas också.

 Vita blanka och runda och goa.....
Med en massa Tulpaner i all sin enkelhet.

En härligt stor bukett ska det va...

Vackra färger ihop och här lite mer utslagna.
Vackert med Tulpaner men kan tycka att 
de inte har så lång hållbarhet.
Men fiiiina är de.

Kramar/MiaMaria 

2016-02-15

Loppat....


En liten bild från det nygamla...
Har loppat ett soffbord i väntan på det rätta ska dyka upp. Målade det svart och satte på små hjul. Få se hur länge det förblir svart...men å andra sidan så passar det så himla bra med nya mattan från MIO.

Har även loppat en annan möbel som ska förnyas strax...blir också svart. Båda var bruna typ ek innan.

Helt klart en favohörna nu sedan ommöbleringen.
Lite pyssel och pynt på bordet ska det också bli. Bordet har klaffar så man kan även fälla ner och göra det mindre. Perfekt!

Och att vi går mot ljusare tider är ju underbart.

Nya kameran har anlän fotot är tagen med den. Självklart behöver jag läras en del som så alltid med något nytt. Nu fotograferar jag med en CANON, 
systemkamera med wifi...det gillar jag.

Men övning ger färdighet så det hoppas vi på.

Ha en skön vecka!
Kram/MiaMaria 

2016-02-09

MiaMarialoppis....



Här hemma säljer jag av en massa saker möbler för att få plats med lite nytt....igen.
Ni som vill följa vad jag säljer kan gilla mig på Facebook MiaMarialoppis.

 Kalenius i Karlstad hade supererbjudande på Tulpaner 5pkt (50st) för 99kr!

Så givetvis blev det Tulpaner... 1pkt fick dottern resten tog JAG och fyllde i en stor rund kruka.
Vackert!

Skön vecka till ER!
Kram/MiaMaria

2016-02-05

Mot ljusare tider...


Igår var det kalas här på Parkvägen då yngsta dottern blev 17år. Det blev gofika såklart denna födelsedag med släkten.

Nu går vi mot ljusare tider igen och det känns ju helt okej i år också. Konstigt nog så blir man piggare i kropp och själ. 

 Stjärnljusstakar på rad...
Från Guld till Svart.

Kanske inte 17 tända ljus men åtta iallafall.
Gillar fortfarande mitt gamla skåp men håller på med lite byta av diverse ting och möbler här hemma. Ibland så behövs det.
STORRENS! 

Ha en go helg! 
Kramar /MiaMaria