2007-08-30

Grönt är skönt

Tack alla för att ni tar er tid att titta in till mig.
Vet att det finns flera där ute som kikar in, men jag vore glad om ni skrev en liten rad.
Då vet jag ju att ni finns och det är bara roligt att läsa.
Här hemma har jag faktiskt tagit mig tid att göra lite roligt.
Har planterat Murgröna och gjort bågar.
Och jag har även gjort lite kransar. Och lite annat.
En krans av Hortensia med en slinga av Murgröna.
Fick faktiskt inspiration av bloggen Morse Farm, men jag må säga att det var lite knöligt.

En krans av Ulleternell och lite Murgröna på ett silverfat med en krona.

I min lejonkruka har jag då min favorit blomma Murgröna på båge med lite pärlor.

En ängel handgjord av mig hänger i bågen.


Mera Murgröna med en handgjord blommpinne med pärlor på.
Blommpinnar kommer ev. komma till försäljning så småningom
på min andra blog


Har planterat lite höstaster utomhus....


Kul att få göra något annat än skrapa och måla ...

Kramar till ER alla/ Maria



25 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen se där, du har ju en jättefin kungakrona och du har pyntat den väldigt fint också! Ha en bra kväll!

Sagalisa sa...

Ååå jag älskar fräsch murgröna med lite pynt i,det var så fint!Men jag får dem aldrig att överleva,spinn eller så torkar de ut!!!Tips?
Höstiga kramar från Anna

Albertines verden sa...

Så vakker krans med hortensia og eføy du har laget. Har begge deler i krukker, så nå ble jeg fristet til å prøve å lage en selv. Fint med litt inpirasjon!
Ha en fin kveld. :0)

Brunkullan sa...

Murgröna är så fint. Jag lyckas dock alltid få spinn på mina redan efter någon vecka...så jag funderar på den oäktavarianten;-)

Fina krukor har du också!!

I helgen ska vi vara hemma i radhuset, och städa upp i trädgården. Klippa gräs, rensa bort lite ogräs i rabatterna, ta bort sommarblommorna i lådorna (trots att de är rätt fina ännu..men frosten tar dem när som helst...) och plantera lite höstigt i stället!!
Sen in med lite bilder såklart i bloggen:-D

Susanne

WhiteVintageDreams sa...

Älskar verkligen kransar i alla dess slag. Jättefint.
trevlig helg.
Kram

Skatan sa...

Men du! Det var fint...alltihop! SÅ duktig du har varit med kransarna och pyntandet. Jag har inte provat på det förr och kastade egentligen ihop min äppelkrans på prov. Men, naturen är så förlåtande och vacker att det nästan inte går att misslyckas!

En fin dag, önskar jag dig!

Eva Agnes sa...

Hej Maria!
Jag måste säga att jag blev alldeles betagen av dina växtarrangemang. Särskilt det med murgrönan och din egenhändigt gjorda ängel.
Så sött och gulligt.
Jag vet att det är knöligt att göra saker med hortensia. Oj. Jag har försökt.
Ha nu en bra helg och kram
Eva Agnes

Engsroom sa...

Tack för besöket inne hos mig. Senart helg igen tjoho kanke man hinner med några projekt har ju tänkt mig fixa lite i mitt sovrum.
Kanon fina arrangemang du gjort.
Har också en kungakrona som nu står tom tack för inspirationen få nog göra mig nått med den i helgen.
Kram Ella

linnea-maria sa...

Hej
JÄttefina kransar!!Ha en trevlig helg.
kram //linnea

n o r d i n g å r d e n sa...

Verkligen fina kranser och arrangemang!! Så vackert, bra jobbat, det klarar inte vem som helst! Snyggt med murgrönan på båge och jättegullig ängel! Ha en trevlig helg! Mari.

Lotta sa...

Åh vad fint! Nu fick jag ju genast inspiration till att dekorera mina två kronor också!

Tack för rara ord om min julfröken!

Ha en riktigt härlig helg!
Kram
Lotta

Solsjö - Under en vind sa...

Å´du så mycket fint du fixat!! Jag svänger inom här och kolar dagligen , men det visste du nog redan! Kram och riktig mysfredag!

Nygammalt sa...

Vad duktig du är! Att ha en massa fina gröna växter hemma gör så mycket. Blir ombonat och harmoniskt. Kram. (tack för svaret)

faster atta sa...

Så fint! Jag var inne på din pysselblogg, jättefina halsband!

Stina sa...

Vad fint du gjort, duktiga du. Kramis

Evelinas hus sa...

Vilken härlig krans med hortensia!
Trevlig helg
Kram Caroline

Maria sa...

Så fint du har gjort med alla dina blommor och attiraljer till dem!

Marie sa...

Underbara kransar och vackra arrangemang. Är det någon blomma jag inte får att överleva är det murgröna, har du några tips?

Ha en trevlig helg.
Kram Marie

Anonym sa...

Vad tjusigt du har gjort! Jag tyckte verkligen om den kransen! Hur länge håller en sådan? Jä'tte bra ideer, tack!

Anonym sa...

Så fint!
Jag bygger på mina kransar efter de torkat så att jag inte förlorar bulligheten....
Ha en skön helg!
kramiz Bodil

Lantliga drömmar sa...

Åh, så fint du gjort! Så pysslig du är! :-)

Tack också för din snälla kommentar i min blogg!

Ha en skön fortsättning på helgen!
/Heidi

Nygammalt sa...

Tack! Ja, det är ju det som gör det så svårt att lämna den, när man har fixat och donat med den. Tycker verkligen om den. Kram.

Anonym sa...

Jag har funderat över vad jag ska hitta på för nåt fint med min vita kungakrona - nu fick jag strålande idéer och inspiration från dig. :)

Anonym sa...

Va mycket fint du har gjort! Jättefina kransar och murgrönor med prydnader i! Kram :)

"lilla slottet" sa...

Va mkt fint du fixat. kransen är väldigt fin. Ska försöka knåpa ihop något nytt till min dörr någon dag. Tar med mig lite idéer från dig.