2008-09-12

Grönt och vitt och en aning rosa...



Här kommer flera kransar som lovat...


Tujakrans som hamnade i badrummet, lite juligt kanske men kul att testa. Hur den blir när den torkar är en annan fråga. Just nu är det vackert att vila ögonen på.



Grönt och vitt är vackert tillsammans...



Ett hjärta av Plättar i luften...



Hänger på min glasklocka i sovrummet.


Timjan krans hänger i köket...



Krans på spegel...Min skylt...Hemmets Hjärta...



Så här ser Hortensian ut när den torkat....



Jag har gått och vunnit ett andra pris i en tävling hos Mamma C med bloggen Hallon och blåbär,
ett par Söta örhängen var priset. Tack!



Ha´en riktigt bra fredag!
Kramar//MiaMaria

64 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Grattis till vinsten! Vilka söta örhängen!
Och kreativiteten flödar ser jag! Vad många fina kransar du gör, och
hjärtat av plättar i luften var också jättesött!
Önskar dig en solig och skön helg!
Kram, Carina

Sussi sa...

Hejsan, hortenisa kransen var ju lika fin torkad =) Vilka underbara kransar du gjort...alla är sååå fina! Grattis till din vinst!

Elzie sa...

Vilka kransar du gör. Om man skulle ta och testa att göra en med min hjärtan på tråd?!?! Den har så långa revor nu så jag vet inte var annars jag ska göra av den *s*.
Jättesöta öronhängen du vunnit.
Hoppas du får en superskön helg.
Kram Elzie

Anonym sa...

Men himmel så duktig du är på och binda kransar :)
De är jättefina allesammans och visst är det fint med grönt mot det vita, det är därför jag älskar gröna växter.
Jag har aldrig prövat och binda en krans men jag blir så sugen när jag ser dina :) Är det svårt?

GRATTIS till vinsten, underbart söta örhängen :)

Kram!

linnea-maria sa...

Thuja som luktar så gott! Jättefina kransar!! Själv funderar jag på att göra rönnbärskransar att hänga på ytterdörren nu. Kram/linnea-maria

Willewira sa...

Oh,vad fräscht och fint det blev med det gröna!
Och så julaktigt tycker jag nog inte att det blev. Det är ju inget rött med... :)

Hjärtat med plättarna är ju för gulligt. Det blir så fräscht med lite grönt bland alla grejer man har.

Och hortensian... kransen är sååå fin! Till nästa höst ska jag ha en buske i trädgården, om jag får bestämma och den inte är helt upp och nervänd pga bygge.

Och så ett fint pris på det! Helgen börjar bra. :)

Ha det så gott!
kram Willewira

Willewira sa...

Så märkligt!! Skrev precis en kommentar och klicka skicka. Och det försvann!!??

Jag som skrev så långt...

Hursomhelst berömde jag dig för det gröna och jag tycker inte att det är julaktigt, utan mycket fint!!

Hortensian är för ljuvlig!! Till nästa höst hoppas jag att jag har en sådan buske i trädgården.

Får inte glömma att gratta dig för din vinst. Jättesöta!!
Din helg har börjat bra... :)

Ha det så gott!
Kram Willewira

Elisa Day sa...

Oj vad många fina kransar du gjort! Har inte ens tänkt på att man "kan" göra en krans av tuja, den blev väldigt fin. Ha en trevlig helg. Kram

Jenny Oak Fae sa...

GRATTIS till den fina vinsten!!!

: )

OTROLIGT fina kransar...jag tror jag ska göra ett par av Tuja, för det finns det gott om hemma hos mina föräldrar..!

Önskar dig en trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

Dalatorpet sa...

Vilka fina kransar undrar vad jag ska göra...

Willewira sa...

Ha, ha så dumt det kan blir!! Hann ju inte se att du granskar kommentarerna...
Så här får du en tredje!! :)

Kramis!

Anonym sa...

Tack snälla för din beskrivning :)

Kram!

Anonym sa...

Såå fina kransar allihop tycker jag. Just nu hinns det inte med några kransar här. Det är mest köksgöra med plommon och äpplen och lite sy fast jag trodde det skulle bli mycket av den varan

Ha en skön helg

Kram Lena

GårdsLyktan sa...

Åh, vilka fina kransar du gjort. Det gröna bryter av så vackert mot vitt. Önskar att jag också var händig och kunde binda kransar.
Ha en bra helg!
Kram Sabina

Tina sa...

Vad pysslig du är! Jätte fina kransar! He en härlig helg. Kram Tina

Albertines verden sa...

Hei. Så vakre kranser du har laget. Det fikk jeg lyst til å prøve. Naboen har en lang tujahekk, tror jeg skal snike til meg noen kvister. Ellers ønsker jeg deg en riktig fin helg! Kram.

Viola sa...

Vilka underbara kransar, den där var så rar med plättarna, den kanske t o m jag kan ge mig på, ha nu en riktigt skön helg, kram VIOLAN

♥ Fyra årstider sa...

Härliga kransar inte alls juliga.
Kram Lotta

Nikoline sa...

Hei,hei. Nydelege kransar.. igjen..
Lekkert. Det passa jo så godt også, tuja til bad,timian til kjøkken og hjarta på tråd til soverommet.Gjennomført som alltid hjå deg! Det gode med tujakrans er at den held så lenge før den begynnar og dryssa.
Ha ei fin-fin helg :0))

Skatan sa...

Godkväll!

Kul att vinna så fina örhängen - och så var de orginella därtill! Ett extra plus... Gillar dina kransar. Skall ut i skogen i helgen och hoppas kunna sno ihop någonting av höstens vackra. Ja, vi får se vad det blri av den saken.

Nu skall jag koja lillan. Vi ses igen!

kram,

Anna

Anonym sa...

Vilka vackra kransar du gör och grattis till vinsten. Örhängena var otroligt söta! :)

Tack så mycket, det ska jag göra. :)

Trevlig fredagkväll.

Maria sa...

Vilka störtsköna kransar du gjort!! Och skylten hemmets hjärta var såå VACKER!!

Kram!

Levindas Värld sa...

Hej!
Ja visst var det snällt av henne att ge mig en krans, jag blev så glad! Vilka underbara kransar du har bundit, åååh va jag blir pysselsugen!! Skulle vilja vara ledig lääänge och bara ägna tiden åt massa pysselideér som lagras i skallen...hihi!

Kram

Ljuva ro sa...

Tujakransen gav mig jullängtan! va duktig du är på att göra kransar!

Camilla sa...

Härliga kransar, det kan man aldrig ha för mycket av! Trevlig helg! :-)

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Vilka underbara kransar du har gjort! Önskar jag var lika duktig. Vackra bilder också!
Grattis till vinsten!

Ha en trevlig helg!

Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Grattis till vinsten! Jag hade turen att vinna armbandet :)
Så många vackra kransar du har!! Det är dags för några nya här hemma också :)
Kram!

Änglahem sa...

MiaMaria...lilla pysselmaja!

Thujakrans!! får jag nog ta och försöka komma ihåg till jul...med eftertryck på försöka*tihi*

Din hortensia krans är ju bara sååå underbar! att den behåller färgerna så fint!*förundrad*

Hoppas din helg blir bra!
Kramar, Ulrika

Och du...Grattis till vinsten hos Mamma C!

Frida sa...

Grattis till vinsten! Den är du väl värd som alltid har så fina vinster! Vilka fina kransar, tujakransar kanske man ska göra till jul mammma och pappa som har så många tujaträd. Jättesött hjärta.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Frida

Hannis sa...

Grattis till vinsten!

Och dina kransar..
Du är otroligt duktig!
Dom blir så fina!

Tack för dina rara rader!

Ha en skön Lördag//Hannis

vitating sa...

Hej!
Vilka underbara kransar! Tujakransen var jättefin! Vilket jobb att göra en plättar i luften krans, de håller sig ju dessvärre bara fina i högst en dag!
Du är så pysslig!

Ha en trevlig helg!
Kramar Maria

rosenfröjd sa...

ett stort grattis till vinsten..o himmel vad vackra kransar du gör!

kram/
¨M¨

Anonym sa...

Vad fina kransar du gör.

Anonym sa...

Jättefina kransar du har gjort, blir sååå sugen att göra jag med. Tyvärr har jag ingen hortensia försöker fundera ut om jag känner någon som har, får kanske palla några kvistar någon mörk kväll, haha nejdå.
Den är iaf jättefin och även de andra kransarna. Ha en jätteskön lördag, själv funderar jag på att gjuta lite ljus. Får se om jag får tummen ur. //Camilla....

Veronica sa...

Grattis till vinsten!!Örhängena var underbara1

Oj så vackra kransar! Vad binder du upp dem på, det ser ut att vara ngn form av ståltrådsstomme under...

Hortensian är helt underbar när den torkat! Nu vet jag vad jag vill ha i min trädgård!!!

Kram Veronica

Anonym sa...

Hejsan miamaria!

Vad fina kransar du har gjort.
Kul med lite olika.

Grattis till de fina öronhängena.

Ha en mysig helg.

Kram Bodil.

Millas hem sa...

Hejsan!
Har aldrig tidigare sett en tujakrans, den är superfin verkligen ! Och jag tycker inte att det är för juligt, bara jättefräsch!
Grattis till din vinst!
Kram Camilla

Inspiration i vitt sa...

Vilka ljuvliga kransar du gör Mia Maria, de pryder ditt fina hem så.
Tror att jag gillade tuija kransen mest tyckte den såg så grön och frisk ut på nåt sätt. Kanske det är julen som lockade då jag såg din fina krans.
Vilken tur du hade som vann grattis.
Kram/Ingela.

Vardagens guldkorn sa...

Vilka vackra kransar du gjort! De pryder verkligen sina platser!
Trevlig helg!
Kram Linda

Kamomilla sa...

Så otroligt fin skylt!Vackert skrivet. Du är så duktig.
Kransarna är jättelyckade. gillade speciellt kryddkransen, hade aldrig ens tänkt på att man kan göra en krans av timjan...

Emma sa...

vad du är duktig på att göra kransar. Jag gjorde en av lönnlöv, ska läga ut den på bloggen idag, ge mig ett betyg;)
Trevlig lördag Kram Emma

Helena sa...

Jättefina kransar! Gillar också kransen av timjan....
Ha en fortsatt trevlig helg/ Helena

Nilla sa...

Grattis till vinsten!

Underbara kransar, har inte tänkt på att använda tuja, men det var så fint!

Din skylt är också jättefin :)

Hoppas ni har en mysig helg!

Kram Nilla

Mamma C sa...

Så många fina kransar du gjort. Jag tyckte timjankransen var fin. Hoppas örängena passar dig.
Ha en fortsatt bra helg
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till vinsten! Dina kransar var helt underbara.

Ha det bra!
Kram Ullis

Lykkehuset sa...

HEI, HEI! FOR EN HERLIG BLOGG! LOVE IT!

MiaMaria sa...

Hej Camilla!

Det finns säkert någon granne som har Hortensia du kan knycka...lycka till...
MiaMaria

MiaMaria sa...

Hej Bodil!

Tack för att du kikar in...

Ha´en bra söndag!
MiaMaria

Anonym sa...

Det var jättetrevligt på festen. Lite trångt bara då vi befann oss i ett korridorsrum. Hihi. :P

Ha en bra söndag du också!

Karin Krut sa...

Jättefina kransar :)
Ha en skön söndag
Kram Karin

RANA sa...

Vackra kransar..! Så duktig du är. Jag ger mig sjutton på att det där är svårare än man tror. Jag blev sugen direkt på att gå ut och plocka i timjankvistar och börja binda, men jag kan sätta min halva fot på att den inte ens skulle LIKNA din eleganta timjankrans. :-)
Det var vackert att se, tack.

/Rana

Annika sa...

Du är ju kanonduktig på att göra kransar....Dom är jättefina...
Grattis till ditt pris, söta örhängen.
Ha en bra vecka.
Kram Annika

IKT i min vardag sa...

Så söta kransar du knåpat ihop. Timjankransen måste ju dofta underbart!

Grattis till vinsten!

Kram Linda

PiaMaria sa...

Dina kransar är underbara!!

Kram Pia

Marie sa...

Underbara kransar! Tujakransen var helt ljuvlig i sin enkelhet!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ps. Grattis till örhängena!

Nygammalt sa...

Grattis till vinsten!
Vilka underbara kransar du har gjort. Roligt med olika material och former. Och snart kommer ju julen också =)

Kram.

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vilka fina kransar du gjort, vad pysslig du är. Önskar att jag hade lite mer tid just nu för att pyssla i hemmet är så sugen men orkar inte.
Kram Marie

WhiteVintageDreams sa...

Åh vilka fina kransar :). Du är så duktig. Å jag e hopplös ;). Kan verkligen ingeting om växter...å Tuja, hmm aldrig hört förr. Hemskt va :)?
Kram

Annika sa...

Åh vilka vackra kransar du gör.... kanonfina... o du den spegeln med ljusen på är ju underbar... ja skylten med.. kul att vinna så sköna örhängen... Ha det så bra i veckan..Annika

Monika sa...

WOW! Vilka vackra kransar du gjort! Du är så duktig på att få dom jämna och fina!

Ett fång av rosor till dej som tack för den underbara struten! Tog lite bilder som jag snabbt hade tänkt lägga ut men dom blev inte alls så bra så jag får allt ta nya innan jag visar upp något på min blogg.

Så här på hösten kan man behöva lite uppmuntrande presenter. Kanske kommer någon brevduva flygande...... ;o)

Ha en fin dag!

Monika

Anonym sa...

Hej!
Är in ofta på din blogg för inspiration men har aldrig lämnat ett fotspår. Läser många bloggar men måste säga att ditt hem är det vackraste av dem alla!! Helt underbart!!
Många kramar Erika "dårhuset"

shitee sa...

go to my blog luxury replica bags try this web-site Louis Vuitton replica Bags you can check here best replica bags online

meeteyez sa...

replica bags canada click this over here now s6o08b1k85 replica bags online shopping replica nappy bags hermes replica handbags w0b87l3t49 replica bags online shopping read the full info here f3n84l0r62 high end replica bags replica bags ru

Unknown sa...

o9p20w1e81 z8e64h3y58 h5y40r6j73 u5y28s5t99 y5u55y5j68 o7y19b8v00