2011-11-10

Äntligen...

...kan jag börja fylla på mitt nygamla skåp.

Vilket jobb det har varit, eftersom det "blödde" igenom den vita färgen så har jag haft och göra och ändå så har jag lite kvar. Måste måla utsidan 1-2 ggr till och då har jag redan målat det en sådär
4-5 ggr. Men jag anväde mig från början av vattenbaserad färg, helt fel då detta skåp är så gammalt och troligtvis betsats eller vaxats.  Men ingenting ont som inte har något gott med sig.
Alltid lär man sig något nytt.


Insidan så härligt vit, med en massa vackert däri...































Favoriter i repris...mina vackra glas.

Kommer givetvis bilder på skåpet när det är klart...längtar!

Ha nu en skön helg, igen!
Kramar//MiaMaria

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där har hänt mig också, och det blev många lager att måla. Men som du skriver, man lär sig.
Glasen är favoriter här hemma, jag gillar dom så mycket.
Kramar
AnnaMaria

Patricia sa...

Oj vilket tålamod du måtte ha, tror jag hade blivit knasig om jag fått måla om så många gånger .. hi hi.

Ser fram emot att se det slutfärdiga resultatet, blir säkert jättefint .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ska bli spännande att få se utsidan också:)
Jag har ett stort brunt skåp som jag vill måla vitt - undrar om jag vågar!
Stor Kram Annelie ♥

Den Grønne Baljen sa...

Uff ja det er slitsomt når det blør igjennom... mange lag trengs da...

nydelige glass...

ha en fin kveld

klem Kerstin

Mys och hemtrevnad sa...

tålamod får man ha eller ett bra shellack...kramis semlan

Lilla Majken sa...

Hoppas det löser sig med skåpet. Jag kämpade med ett skrivbord som jag skulle måla vitt. Skrivbordet var betsat och när jag målade blev det bordet gulaktigt. Sen fick jag tipset i målaraffären att måla med panelfärg istället och det fungerade.

Kram Therese

VACKRA hem & interiör sa...

Hallo MiaMaria! Nu har vi mycket jobb i butiken, men så är det ju för alla som jobbar i butik... så kul det ska bli att få se ditt färdiga skåp och så bra när du delger dig av dina målarproblem... det lät riktigt arbetssamt... att det kan bli så... brukar emellanåt också titta efter skåp, men har inte hittat något än...
Ha en fin helg!
Kram
Pia