2012-04-29

Ett rum att trivas i...


som jag tidigare berättat så fixar vi lite i äldsta dotterns rum, hon vill ha ett ljust, vitt mysigt och praktiskt rum så självklart blir det så och att det blir vitt är ju bara positivt. Väggar och tak plus garderober målades vita, hon vill även ha vitt golv men tyvärr denna gång hoppar vi det, tror att man blir galen av allt hår, damm som far omkring där.

En gammal köpmannadisk jag fått har blivit vit(tidigare brun).
Har faktiskt en till men den ska jag ha i mitt kommande rum.

Sedan så pysslar vi för fullt i hennes mini walkingcloset. Byråer har inhandlats och är på plats. Ska fixas lite till då väggar ska målas och annat fix som  ska göras innan det är klart.

Likaså i rummet då man vill få tag på de rätta sakerna, pyssla till det på bästa sätt.
Sedan så delar vi med oss med lite bilder men som jag alltid säger, det tar tid...

Och det ska ju bli ett ljust, vitt, praktiskt och mysigt rum att trivas i...































Så här ser iallafall köpmannadisken ut, vit och vacker.


Ha en skön och solig söndag!
Kramar//MiaMaria

8 kommentarer:

Tinas bo sa...

vilken underbar köpmansdisk!! :)
En sån vill jag oxå ha...:))
Ska bli kul att se bilder när det är klart!! :))

ha en härlig söndag
Kram Tina

Unknown sa...

Vilken fin köpmansdisk och så fina handtag den har.
Kul för dottern att få lite nytt.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Rosa i huset i vitt sa...

Tjusig den var.
Ha en bra söndag
Kram Rosa

No34 sa...

Jag har spanat in en sån rejäl köpmandisk i ett kommunalt nedlagt snickeri här i stan... Blev supersnyggt i vitt!!!!! Kram Kate

Camillas vita villa sa...

Hej!
Oh, vad ni har grejat och fint har det blivit. Köpmansdisken var jättesnygg!
Ha det sååå bra.
Camilla

linnea-maria sa...

Vad fin den blev. Det ska ju inte vara helt lätt att få tag på en sån och ni har lyckats hitta två!
Kram /Therese

STENLYCKA sa...

Tittar in som hastigast och önskar dig en fin Valborg och en underbar början på blomstermånaden Maj!
Kram Raina

Katka sa...

Hello MiaMaria.

As Your blog is great inspiration for us, we appreciated you as a Versatile blogger. Awards you can pick up on our blog. Beautiful day!

Your Kate and Dadka