2015-05-12

Plötsligt händer det...


Många röda dagar innebär lite mera ledigt och ibland kan det vara gott ibland inte. Senaste ledigheten städade jag hemmet ordentligt...röjde ur skåp, lådor, dammsög, moppade...e.t.c.
Plötsligt händer det.
Rätt skönt när det är klart!
Köket blev ordentligt rent om så bara för ett tag.

 Har ju inte så stort kök men jisses vilken tid det tar. Och vad mycket som får plats i vårt hörnskafferi...plocka ut rensa, stöda och plocka in.
Så ibland är det bra med mindre rum. 
Men tycker nog att större är bättre.

 Har gjort mig av med en massa saker redan innan städningen så nu vill man ju ha lite nytt. Kanske lite mer färg i tallrikshyllan lite sugen på blått. Och det var ju inte igår man hade den färgen men den har definitivt funnits tidigare i köket. 

Försökte ändra lite med det jag hade så länge...mortlar, skärbrädor, burkar och annat.
Har även planer på nya krukor i köket men tyvärr har inte de rätta dykt upp ännu. 
Men plötsligt händer det.



Ha nu en fortsatt go vecka!
Kramar/MiaMaria

2 kommentarer:

Anneli sa...

Underbart vackert kök du har, måste vara extra mysigt att städa där.

Kikar in och önskar dig en bra dag,
Kram Anneli

Isabell sa...

Hej! Jag vet att det här är ett gammalt inlägg men jag chansar. :) Jag älskar pallarna som är vid bänken. Vad är det för pallar?