2007-08-27

Spegel, spegel....

Idag har jag äntligen gjort något roligt. Har varit och shoppat. Det har öppnat en ny affär här i Karlstad.
Den heter HallonGården. Och det fanns massor av snyggt man gärna skulle vilja ha.
Jag köpte mig en glasklocka och ett fat iallafall, då var jag nöjd.
Den ska ni få se en annan gång när jag pyntat och gjort den lite finare.
Plus att jag var och handlade lite skoj på Panduro.


Under sommaren har jag fyndat en pall och en spegel,
så nu i dagarna har jag fixat till spegeln.
Äntligen händer det lite skoj här hemma och inte bara en massa" fönster"jobb.


Här är både pallen och spegelramen
innan jag varit på dem med färg.
Jag fixade till en liten text på den
eftersom fönsterglaset inte såg så kul ut.

Spegeln i sin helhet med en krans av Ulleternell och murgröna.

Det var inte lätt att ta bilder på spegeln eftersom man lätt kunde hamna på bild själv,

och det är väl inte direkt något vackert pynt.

Spegeln ska få plats på övervåningen men det får ni se när det blir klart.

Tack för ikväll och på återseende. Kramar / Maria

23 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilken underbar text, hur har du lyckats med det? Ser väldigt fint ut.

Anonym sa...

Tusen tack!
Ja,visst är hon go vår Matilda?!!
Vad fin spegel och kransen ser väl jättefin ut!
Hur gjorde du texten på speglen?
Kramiz Bodil.

Solsjö - Under en vind sa...

Här var det saker på gång! Roligt med texten på spegeln, men jag tror verkligen inte att det gjort något om vi skymtat dig också...hi hi...Är nu nyfiken på det andra du köpt! Kramis!

Engsroom sa...

Spegeln blev jätte fin.
Kram Ella

Stina sa...

Men vad fin den blev.

Du är snäll du, som hälsar på hos mig.


Ja, men det är kanske ljuset och de små skorna som påminner om lilltomten kanske? Kramis

smultrongården sa...

Oj, så mycket fint du visar. Märks att du är inredningsintr...
Svartvita bilderna är suveräna. Går det att ta med vanliga digitalkameran? Vi finns en kvart från Örebro city. Kul om du besöker oss när du hälsar på din syster. Men då måste du berätta att det är "du"! Så himla kul att se bloggisar! Vilket sagolikt badrum du har! Ha det gott, Eva

Anonym sa...

Va smart att sätta text på spegeln! Jättefint blev det! :) Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken vacker spegel, med text!! Hallongården, det ska jag komma ihåg, har en kompis där, det ska jag tipsa henne om! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...å glömde ju säga, tack för dina rara ord om mina bilder, det gör mej verkligen glad bloggkompis! Mari.

Lotta sa...

Superfint! Vilken häftig idé!

Tack för snälla ord om mina dockor! Ja, jag bryr mig inte om vad gubben säger, jag fortsätter sy på!

Ha det härligt!
Kram
Lotta

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅh, så vackert vad du är duktig, vad har du använt för färg?
Jippi, en ny butik i karlstad, vad spännande! Vart ligger den?
Kram Petra

Marie sa...

Vad fint det blev med texten på spegeln, vilken rolig idé.

Bor du i Karlstad? Där bodde jag i tre år när jag läste på högskolan. Är ju ganska många år sen, nuförtiden är det ju universitet. Jag tyckte iallafall väldigt mycket om Karlstad. Jättelängesen jag var där.

Ha en fortsatt bra vecka. Kram Marie

WhiteVintageDreams sa...

Tack vad go du är :). Din spegel är verkligen fin.
Kram

Stina sa...

Ja, glömskheten kommer tidigare. Tror jag med, eller VET rättare sagt.*s* Kram

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oj vad fint!du är för duktig. Kram Lisa

Evelinas hus sa...

Vad fint du gjort med spegeln, duktigt. Jag antar att det är svårt att måla på spegelglas. Eller hur har du gjort.
Caroline

Maria sa...

Så roligt med text på spegeln!

Nygammalt sa...

Tack snälla du! Vad fint det blev med spegeln, hur gjorde du med texten? (111:e personen som frågar...) Kransen var jättefin också. Kram.

Anonym sa...

Men vilken fin spegel!
Hur gjorde du texten, tro?
Kram Lallis

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Tack snälla du för fin kommentar hos mig. kram

Stina sa...

Sötnos där...

Älfgärdet sa...

Första gången jag är inne hos dig. Kul med en granne! Är på väg in till Karlstad om en stund. Ska försöka hitta till Hallongården. Ska titta in hos dig lite grundligare senare.

Vi varannan vecka sa...

Åh en så fin spegel? hur har du gjort? Kul med en Värmlänning!! själv bor jag utanför kristinehamn.
Kramar Kristin