2012-03-13

Bita i det sura äpplet...

För ett antal veckor sedan var jag i kontakt med företaget DUSTINhome,
gällande en kamera som min dotter fick i födelsedagspresent på sin 18års dag.
Det var så att linsskyddet ej ville gå igen så jag kontaktade DUSTINhome för att ev. få den reparerad men enligt dem gällde ej garantin för de sa att det var en buckla på kameran som vi skulle ha åtgärdat, men så var inte fallet. Jag har varit SÅ jäkla arg...grrrr..och tänkte inte ge mig i första hand eftersom jag tidigare varit i kontakt med dem gällande en tv.

 Jag har alltså handlat där TVÅ gånger och detta var definitivt sista gången.

När de då skickar mig ett kostnadsförslag på kameran att jag skulle betala mer än vad jag betalat för kameran, kokar man ju...grrr...men som tur är så hade vi beslutat oss för att filma när kameralinsen ej ville gå igen. Och som sagt när vi skickade in kameran fanns det ingen buckla på linsen, vilket filmen visar...
Så jag berättade att jag filmat in händelsen och givetvis ville de se filmen, så jag skickade iväg den...och väntade och väntade...

Och nu äntligen fick vi svar att de har svårt att bedöma...vadå kan man ju undra ni har ju sagt att det var en buckla men nu tydligen backar de...vilken tur att vi filmade in händelsen tack vare det får vi en ny kamera.
Annars så har vi nog fått köpa ny kamera själva...TUR att man är KLOK ibland.

Så ni förstår att jag verkligen ALDRIG kommer att handla där mera på DUSTINhome,

Ja så där fick de bita i det sura äpplet och skicka iväg en ny kamera till min dotter och det bästa med det var att hon fick en bättre kamera.































Hittade några betongäpplen och päron i mina gömmor, pryder nu min tallrikshållare i vardagsrummet.

Ha nu en bra vecka!
Kramar//MiaMaria

12 kommentarer:

Beas sa...

Vilka fina frukter...

Bra att det ordnade sig till slut!

Janni sa...

Jag blev så häpen när jag så frukterna! Dom är ju underbara...(man känner sig en smula avis) :)

Tinas bo sa...

Ja man ska inte ge sig!! Man måste vara envis och visa jäklaranamma!!
Skönt att det redde upp sig och grattis till den nya och bättre kameran!! :)

Härliga betongfrukter! Ljuvliga!!

Kram Tina

Unknown sa...

Tänk att man ska behöva strida för saker allt som oftast. Bra gjort av dig att stå på dig.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tur att dina betongfrukter är så vackra annars hade jag kastat dom i huvet på de där Dustin puckona !
Tur att du stod på dej !!
Ibland är de så dumsnåla :@
Kram

Mys och hemtrevnad sa...

ja konstigt att det alltid finns så bra garantier tills man en dag behöver utnyttja dem, då finns de inte alls...hum...tur att det löste sig...kramis semlan

No34 sa...

Skönt att ni stod på Er, bra jobbat!! Kram Kate

Petra & Ingela sa...

VIKTIG INFORMATION:
Till alla er som ska med på Danmarksresan så vill jag påminna er om att Röde Ladan där vi först stannar INTE tar kort. Det kan vara klokt att växla till sig lite danska pengar och jag vet att det kan ta en vecka att beställa detta på banken så glöm inte detta!!!

STENLYCKA sa...

Jag sitter framför datorn och njuter av helgens sista timmar. Vill sända dig en kram och önska dig en fin ny vecka. Har varit dålig på att skicka hälsningar den senaste tiden, men ibland räcker tiden inte till.
Allt gott till dig!
Raina

Linda sa...

Visst kan man bli helt vansinnig på sånna saker! Tar så mycket energie. Tur att ni fick rätt till slut iaf!

Unknown sa...

official statement replica bags buy online my website gucci replica bags find this replica wallets

Anonym sa...

l8b06z1r46 n7w75z1c31 m6d16d5i46 r4x28z6m41 q6j32a4g06 k0p04p3i92