2012-09-02

Nytvättad...



Har i helgen tvättat mina vita fällar från Ikea. Och de blev bara så bra. De ser till och med bättre ut nu än när jag köpte dem. Nu är de bara så där fluffigt goa. Jag tvättade dem i 30grader med vanligt tvättmedel, tog ut dem i solen och började kamma igenom dem...ha tålamod det tar tid.   Så nu har jag rena fällar att ta fram när kylan kommer.

(Skulle ha tvättat dem med ulltvättmedel men det var slut så jag tog en chansning och det gick vägen.)

Nytvättad, kammad och klar.

Fluffig och skön...































Fällen nytvättad innan kamningen.


Ha nu en riktigt skön vecka!
Kramar//MiaMaria

15 kommentarer:

No34 sa...

Så bra det blev, men med mitt tålamod vete tusan. Beundrar i alla fall ditt...:))
Önskar Dig en skön söndagkväll, kram Kate

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fina blev dom .Kul när saker blir bra...Önskar dej en skön kväll.Kramar Rita ♥

Unknown sa...

Såå snyggt det blev och vilket tålamod du måste ha ;).
Mitt skinn från ikea är mera beige i färgen, inte alls lika fint.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Patricia sa...

Så fin fällen blev, men jisses va jobbigt det lät att kamma .. men fint blev det ... och fluffigt .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Villa Vallmo sa...

Toppen! Ska tvätta mina fyra fällar snart, så det känns tryggt att veta att det funkar. Hälsningar från ett grönt hus med vita knutar.

Mycket annat & lite betong sa...

Så fluffigt och fint det blev!
Då kanske jag också törs försöka! Har man haft en collie borde man väl klara av kamningen!

Hälsningar Agneta

Anonym sa...

Tack för tipset! Slängde genast mina i tvättmaskin:) Men kammade du dem våta eller som torra?

Anonym sa...

Jag kammade dem när de var fuktiga//M

homemadebyanna sa...

Åh så fint det blev, nu blev jag ju jättesugen på att fixa mina.
kram

Clary sa...

Va fina fällarna blev ... Nu åker mina oxå in i maskinen :) kram farmorannasarv

MiaMaria sa...

Undersidan blev hård...men den kanske mjukas upp när vi börjar använda dem. Det bästa är nog ett bra ulltvättmedel.....

Ekenäsliv sa...

Hej hopp!!
Hittade hit till din blogg:) Så mycket fint jag hittade här!
Fårfällen blev ju toppenfin, det är kammningen som är knepet alltså, det har jag inte gjort:)
Ha de fint!
Kram Anna

Jessica sa...

Åh vad fluffiga och fina de blev!
vad är det för kam som användes??

MiaMaria sa...

Jag använder katt/hundkam...i metall o ganska gles..men ej så stor...

MiaMaria sa...

Jag använder katt/hundkam...i metall o ganska gles..men ej så stor...